Från förortsambo till bondmora

Tidigare så bodde vi i förorten.
Där vi handlade all våran potatis, tomat, äpplen, plommon etc i närbutiken runt hörnet.
No more, no more.
Nu har vi så mycket äpplen och plommon så vi vet inte vad vi ska göra av dem. Rådjuren är så välkomna så.
Idag var sambo ute och tog upp potatisskörden inför hösten.



Ner i matkällaren med dem. Det kommer att räcka ett tag.
Ser kanske lite ut, men det är mycket. Underredet i lådan är sluttande.
Och så gott det är med egen potatis.
Finns inge godare.

Känner mig som en riktig lantnolla.
Men det gör mig inget, jag trivs ypperligt. Jag trivs som fisken i vattnet.
No more förort för mig kan jag säga, finns inte en chans.
Jag är och förblir på landet.
När jag var yngre så frågade folk mig vad jag ville bli när jag blev stor.
Jag svarade:
- BONDE

Och närmare det kan jag väl ej komma.

Kommentarer
Postat av: Micke

Du skriver lantnolla. Inte är man väl en nolla för att man bor utanför stadens gränser och odlar en del av sin mark? :)



Har forfarande inte hittat svamp! Tror jag åker till Coop idag, där finns säkert svamp. :)

2009-09-09 @ 09:07:11
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Anita

Fast du får ju fixa en ladugård o massa djur oxå så ni är helt självförsörjande! ;-)

2009-09-09 @ 10:27:06
URL: http://www.pressan.se
Postat av: imse

Jag tycker lantlolla är ett fint ord,utan N:et! Vet inte vilket som är det rätta uttrycket.

På hösten kommer verkligen hamstertakterna fram i oss människor!

Å här dräller det av kantareller, ett rikt svampår!

2009-09-09 @ 10:35:45
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Malin

Det låter som ett underbart liv tycker jag :)

2009-09-09 @ 11:03:40
URL: http://heffaklumpens.wordpress.com/
Postat av: CHEVA

Har oxå 3 äppelträd och ett plommonträd Bara jobbigt att ta upp skiten Vi äter aldrig av frukten Ett äppelträd ska vi såga ned för det ramlar ca 200 äpplen om dagen som vi får plocka upp från våran infart och trottoaren utanför Å det är INTE kul kan jag lova

2009-09-10 @ 07:23:50
Postat av: benita

jaaaa med vill bonde

2009-09-10 @ 14:36:39
Postat av: vee

Jag är lantlolla och bonde. En del andra saker också. Potatis odlade jag ett år men inte mer. Grannarna garvade så åt mina vinda fåror...

2009-09-10 @ 21:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0