Tankar kring melodifestivalen.

Vilket skämt!
Det är vad jag tycker.
Direkt när det visade sig att Malena gick vidare så klev jag ur soffan med ett:
- FY FAN!

Nu läser jag i Aftonbladet en rubrik om Marlena:
- Jag tror min man har svimmat.

Jadu Marlena, jag tror vi var många som svimmade igår ja.

Det är inte schlager längre.
Det var schlager när låtar som Främling och Diggiloo Diggiley spelades.
Kanske är det åldern, jag börjar helt enkelt bli för gammal för det nymodiga.

Minns när jag kollade eurovisionsfestivalen och Finland (Lordi) spelade sitt bidrag.
Finska som jag är så satt jag och skämdes i soffan och undrade "What-the-heck"

När de sedan gick och vann så fattade jag ingenting.
Det är väl inte schlager.

Nä, tror jag ska skita i detta från och med nu.
Finns väl annat att kolla på.
Plus med Sverker, eller så.

Kommentarer
Postat av: conny

håller me dej tycker det är helt väderlöst nu för tiden det va bättre på den gamla goa tiden =)

2009-03-01 @ 18:44:33
Postat av: Lennart

Men lilla gumman.... det är inte schlager längre, det är MELODIFESTIVAL, mao man kan ställa upp med vad skit som helst... Fast jag å andra sidan har älskat finlands 2 senaste bidrag, Eftersom jag inte har ngt vettigt att skriva i min blogg så kladdar jag i din :-P

2009-03-08 @ 08:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0