"Fått en matbeställning"

Riktigt roligt faktiskt.
Nu håller jag på att förbereda med maten, sen får sambo ta över när han kommer hem.

Det handlar om ren, enkel husmanskost - Ärtsoppan.
Och jag ljuger inte när jag säger att sambons egenlagade ärtsoppa är hur god som helst.

Pratade med en kollega en gång om mat och vi kom in på ärtsoppa.
Och hur länge sedan hon ätit den.
Dagen efter så tog jag med lite till henne som matlåda.
Hon älskade den.
Men hennes gubbe dock äter inte ärtsoppa.
Då det blev kvar så tog hon hem den.
Gubben hennes ville inte ha.
Men smakade liiite.
Förra veckan då vi gjorde storkok på ärtsoppa så tog jag med en laddning till kollegan igen.
I måndags kom hon fram till mig:
- Du, den där ärtsoppan. Min gubbe bara älskar den nu. Och vill ha mer. Bara sambon gör den så betalar vi.

Haha, det var det roligaste jag hört på länge.
En som inte ätit ärtsoppa fullkomligt älskar den nu.

Därav så är det storkok på gång idag för leverans till kollega imorrn.

Btw så jag jag åkt på ögoninflammation, mindre roligt.
Och när man har ett serviceinriktat arbete där ögonkontakt ingår så känns det lite jobbigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemkokad ärtsoppa är jättegott. Vi gjorde en laddning förra veckan, jag slänger i både lök, timjan och mejram samt rimmat fläsk. allt får koka länge på rätt svag värme... mmmmmmumsigt.

Har ni nåt annat hemligt recept?

Som sagt bär solbrillor och spara ögonen!

2009-03-18 @ 17:35:05
Postat av: vee

Var noga med att inte dela handduk med de andra i familjen för det smittar ordentligt. Skavigt och kladdigt och man ser ut som en mört men det går över. Finns receptfri ögonsalva på apoteket, Noviform, som funkar bra. Man ser inte ett skit när man haft i den dock...men efter ett tag så.

2009-03-18 @ 19:11:16
Postat av: conny

den ättsoppan är god veta =)

2009-03-18 @ 19:21:01
Postat av: imse

Det är "min" ärtsoppa längre upp, namnet föll bort,,,,sorry

2009-03-19 @ 07:19:53
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0