Ang. Rosing och barnen.

Ja, jag medger att jag följer hennes blogg.
Och mitt i allt så tycker jag så synd om barnen.

Jag frågade min dotter vad hon skulle tycka om jag var en "Linda Rosing typ"
Och hon är snart 14 år gammal.
Fick till svar:
- Lägg av, jag skulle skämmas gärnet, typ.

Och det är här som jag tycker det är så tragiskt.
En mediakåt person som gör allt för att synas.
Inte en tanke på vad resten, dvs barnen och de närmaste tänker.

En mamma är en förebild.
Man älskar sin mamma oavsett.
Finns inget viktigare.

Då gäller det för mamma att visa goodwill.
Inte exponera sig som Linda.

Jag hade en stund i tv för många år sedan.
Det var när dokusåpan Baren spelades in.
De skulle besöka en blomsterhandel och få lite blommor.

Jag exponerades i tv några minuter.
Det enda jag tänkte på var att hoppas inte dotter skäms nu.
Dagen efter sändningen när jag hämtade dotra från skola, så var jag så igenkänd som jag inte trodde jag skulle vara.
Barnen fnittrade och sa att de sett mig på tv.

Detta är juh ingenting jämfört med vad Lindas barn måste gå igenom.







Kommentarer
Postat av: imse

Stackars ungar...jag skäms ju över hennes beteende utan att ha nån vidare koll egntligen....men jag har ju skämsbidrag.....

2009-03-15 @ 11:43:14
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Vee

Rosing borde ha blivit snöpt redan från början så slapp några barn skämmas över henne:) Men men, jag tycker att min arbetskamrat är pinsam för hon gör allt för att få vara med i TV, radio och press. När hon var med i outsider höll jag på att dö. Men äpplet faller inte långt ifrån trädet och hennes dotter är likadan. Förutom att hon skäms när morsan kommer och hämtar henne på ungdomsgården med fullt ös på stereon så hela bilen vibrerar:)Därför vrider hon på ännu mer nu!

Så du har haft 5 minutes of fame? Coolt. Jag får be om en autograf när vi ses då.

2009-03-15 @ 12:32:58
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Micke

Det är tragiskt!

2009-03-15 @ 18:39:11
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/
Postat av: Jack Sparrow

Det handlar inte om Rosing och barnen, utan barnen och Rosing,det är hon som någon måste ta hand om, barnen kommer att göra det förr eller senare när de växer upp,.visst är Linda en bra sorlig och patetisk figur? Ha det,Amanda med. Puss o kram.

2009-03-17 @ 16:29:10
URL: http://thepirateway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0