Dags att "hylla" Findus.

Innan jag träffade sambo så levde jag på halvfabrikat från Icas kyldisk typ.
Fryst mat, in i micron, färdigt!
Inte idag.
Idag lagar jag det mesta från början och själv.
Inge mer såspulver när det går så enkelt att slänga ihop en sås själv.
Inge mer fryst klyftpotatis, när man kan göra det själv.
Etc etc.

Samma med köttfärssås.
Finns milijoner med varianter på färdig köttfärssås som är redo att slängas in i micron eller kastrullen.
Vi lagar ofta vår egen.
Jag har min bolognesevariant.
Sambo har sin variant.
Och tom dotra har sin variant.

Men...Men...men...
Det finns en köttfärsås, Findus köttfärssås.


Jag fullkomligt älskar denna sås.
Jag kan äta den direkt ur burken - kall.

När man kollar gamla filmer när de är i vildmarken och korkar upp gamla konserver med bönor,
så kan jag se mig själv skruva av locket på en Findus köttfärssås och äta.
Så jävla GOD är den!

Hör ni det FINDUS!
Inget slår eran köttfärsås!

Kommentarer
Postat av: Mia

Håller med du. Findus köttfärssås är i en klass för sig.

Annars tycker jag färdigmat smakar mest skit. Jag vill ha hemlagad mat från grunden.

Men denna köttfärssås är gott till allt. Ris, makaroner, spagetti eller varför inte på varma mackor. Mmmmmmmm.

2009-07-29 @ 21:28:15
URL: http://fjolltrollets.se
Postat av: vee

Min farfar var en jäkel på köttfärssås. Rosmarin i massor. Saknar farfar. Jag brukar få ca 15 kg köttfärs från svartslaktat ungdjur varje år så det blir en massa varianter av den varan. Närproducerat ska det vara.

2009-07-29 @ 22:00:03
Postat av: Brandon Lee

Hmm,det mesta från Findus är rätt så ingetsägande,men det finns undantag. Prova nå´n gång färdigrätter ur deras moderna köket serie. Min favorit är Kyckling Röd Curry med paprika,vattenkastanj och basmatiris. Ha det bra,kram.

2009-07-29 @ 22:16:55
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Mira

MUMS :-D

2009-07-29 @ 22:43:32
Postat av: anneli

Instämmer men det är bara jag ingen annan i familjen!

2009-07-30 @ 12:55:45
Postat av: e

Men Pettson då, ska inte han hyllas också? :)

2009-07-30 @ 21:37:29
Postat av: Arne

Det blev visst bara ett e i namnet bara så du vet vem det är

2009-07-30 @ 21:39:16
Postat av: Anita

Ett HETT tips: När du gör klyftpotatis, köp olivolja med peperoni + vitlök o marinera potatisen i den ngn timme - Vilken smak!! :-) Hade i lite extra vitlök, svartpeppar o lite timjan oxå....Mums.

2009-07-31 @ 09:24:12
URL: http://www.pressan.se
Postat av: cheva

Håller fullkomligt med dig :-)

2009-08-02 @ 03:24:50
Postat av: Linda

Glömde nästan bort att jag skulle gå in här och skälla på dig innan jag somnar.

Läste det här inlägget för någon dag sedan. Idag står jag på ICA med kurrande mage och noll fantasi. Ser den där burken i hyllan och kommer på att du tipsat om den.

Slår till på en.

Kommer hem, kokar pasta, värmer sörjan.



Helvete så äckligt. Jag och D spottade och fräste åt snusket. Det smakar ju så jävla konstgjort.



Och jag som trodde att jag hittat en goding att lita på tack vare dig nu.

Så nu ska jag skälla på dig. SKÄLL, SKÄLL, SKÄLL!

2009-08-06 @ 01:49:46
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns
Postat av: A-M

Linda:

Haha, smaken är som baken.

Jag tycker den är skitgod!

2009-08-06 @ 14:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0