Satans bakterieskit!

Idag var vi på återbesök med nallen hos veterinären.
Öroninflammationen är återkommen :-(
Då de tog odling på den förra gången så vet de vad det är.
Och det är en riktigt grym och svår bakterie Mitzi har i sina öron.

Så nu börjar vi om på nytt i 10 dagar framöver.
Plus flera medeciner.
Hon ska ha antibiotika (tablett) 1 ggr/dag.
Metacam 1 ggr/dag i samband med mat.
Örondroppar både morgon och kväll.
Plus öronrens mitt på dagen.

Hennes hus-apotek är större än mitt.

Hoppas att det går väl denna gång.
För det är inge kul att se en loj familjemedlem.
Nu är hon så sur så hon tom matvägrar.
Och här har jag stått och kokat kyckling med ris.

En sak jag blev förvånad över idag.
När vi vandrar genom centrum till bilen, så ser jag att männsikor tittar på Mitzi, sen ler de.
Många kom fram och skulle klappa och gossigossa.
Men vilken söt vovve, ser ut som en nallebjörn.
Hon riktigt drar uppmärksamhet åt sig från alla håll och kanter.

Ja, inte har jag en pitbull i koppel iallafall.

Nu hoppas vi att den elaka, elaka baskilusken försvinner från öronen.


Foto: Lennart "Vilse" Andersson

Kommentarer
Postat av: Limpan!!

Håller tummarna för att de dumma , elaka baskilusken försvinner ...

2009-08-03 @ 22:17:14
Postat av: vee

Hon som har så små öron:)

2009-08-03 @ 22:53:15
Postat av: Brandon Lee

Ehkä ne bakteerit kehittävät immuniteetin lääkkeeseen jos sitä käyttää usein? Koira parka, ei varmaan ole siitä mukavaa, eikä pysty itse sanomaan mitään,.ei ole helppoa koirankaan elämä. Voi hyvin,suukko ja halaus.

2009-08-03 @ 22:58:44
URL: http://thepirateway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0