När paniken och jag tävlade idag...

Jag har panikångest, ingen hemlighet längre.
Jag tål inte stressiga situationer, inte det minsta.
Idag mådde jag skit när jag vaknade, min hals mådde ännu sämre.
Har en dotter som legat med 39 graders feber och halsont i helgen så.

Men åkte till jobbet som jag lovat då vi hade ett tidigt bud till Arlanda på morgonen.
Gör bukett och stressar med ytterligare bud. Kollar klockan så jag inte blir försenad.
Åker iväg. Då jag blivit informerad att åka till terminal 5 så blir jag redan stressad.
Jag har aldrig varit vid terminal 5.
Jag gillar inte Arlanda, det är som en stor myrstack, gula taxibilar som svänger hit och dit i ovisshet, som om de ägde hela världen.
Redan innan jag närmar mig Arlanda så känner jag hur paniken kommer, försöker andas rätt, försöker tänka i rätt banor.
Åker in och ser skylt, terminal 1 2 3 4 till vänster, terminal 5 till höger, här får hjärtat sig en skjuts som heter duga. Och jag undrar ifall hjärtat överlever.
Hittar en parkering till slut, stiger av skakandes.
Är tvungen att tända en cigg för att koppla av.
Nåväl, betalar hutlösa 40 kronor för några minuter och försöker sedan leta mig fram till firman där buketten ska levereras.

När jag väl inser var den ligger så blir jag sur, jag kunde lika gärna åkt till terminal 4, dit jag vet hur jag åker.
Men här börjar problemen. Firman ligger på ett plan upp, alltså fick jag gå trappor (inga problem), men sen så.....
Nu ska jag alltså gå på en gång som ligger över terminalen, där man ser ner, där alla människor går.
Här vann paniken.
Fanns ingen chans i världen att jag fixade det.
Som tur så klev det ut en dam från en hiss, jag frågade ifall hon arbetade där.
Ja, det gjorde hon.
Jag bönföll henne att leverera blommorna till firman och sa som det var, jag har panikångest och vågar inte äntra denna läskiga gång.
Hon blev min räddande ängel denna dag.

När jag gick tillbaks till bilen så var jag nästan gråtfärdig, ännu en gång så vann paniken över mig.
Men stolt ändå att jag hittade ut från Arlanda ändå.

Kommentarer
Postat av: Micke

Det var ingen bra start på dagen. Hoppas du har hämtat dig och mår bättre!

2009-09-01 @ 09:24:00
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Lotta å Eira

Du va jätte duktig som vågade åka till arlanda och stiga ur bilen. Du va jätte duktig som tog på dej uppgiften att åka ut dit. Att du inte vågade gå på bron är en piss i missisippi. DU VA DUKTIG och paniken den försvann när du kom tillbaka, eller hur?

puss

2009-09-01 @ 10:20:02
Postat av: Limpan!!

Usch stackare... Men tycker ABSOLUT du va modig... Men fixar du å hämta mig på fredag då? Kramar om

2009-09-01 @ 13:04:10
Postat av: ellinor

svar: okej...

2009-09-01 @ 14:00:41
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja att öht gå in på en sån stor flygplats är modigt vare sig man sedan tidigare har ångest eller inte. Det ÄR stort.

Så det var BRA gjort :)

Trollhättans flygplats får du ta nästa gång....den är väl inte större än mitt vardagsrum :)

kram

2009-09-01 @ 14:16:02
URL: http://trollborder.blogg.se/
Postat av: vee

Jag som älskar flygplatser och hissar:) Jag kan följa med dig som ett stort luuugn.

2009-09-01 @ 15:39:40
Postat av: Brandon Lee

Ei kuulosta ihan mukavalta tuo sinun ja lentokentän välinen suhde,paniikkikohtausten kanssa eläminen ei ole helppoa. Mutta, oletko koskaan ajatellut mistä oikeastaan on kysymys? Ei mistään,ihan vaan oman mielikuvituksen tuotteita, sinun pitäisi harjoitella näkemään aivokummitukset sinä mitä ne ovat,.aivojen ja mielikuvituksen tuottamaa harhaa.

Pidä huolta itsestäsi. Halaus.

2009-09-01 @ 16:05:58
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Malin

Halloj



Det där känner jag igen och det låter inte alls roligt.



Maila mig, så ska du få lite tips - om du vill ha.

Jag har varit där och vet hur det är, men har nu haft ett antal år så fria det bara går.

2009-09-01 @ 23:04:29
URL: http://heffaklumpens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0