När jag blir riktigt låg

Sen helgen så har jag hört "mullrande" från skogen mittemot där vi bor.
Imorse såg jag träd som föll.
De skövlar i skogen, i skogen som jag lärt känna under de 4 år som vi bott här.
I skogen där jag hittat mina svampställen, där jag och hundarna haft våra promenader.
I skogen som jag lärt mig nästan var varenda träd står, var svamparna växer, var dikerna ligger.

På eftermiddagen tog jag mig en runda med hundarna där.
Det mullrade fortfarande.
Riktigt jävla låg blev jag och nedstämd.
Det låg träd överallt, vi fick kliva över massor.
Jag kände knappt igen mig, såpass.

Gick till mitt "kantarellställe" som jag kan utan och innan, tom i sömnen.
Det var knappt så jag hittade det, SÅPASS skövlar de.
Såg några kantareller trängas med träd som låg på marken, totalt tilltuffsade av all bark och flisor.
Stod mållös och tittade mig omkring.
Började gå hemåt, mötte den jävla trädflismaskinen och svor som fan inombords.

Kom hem, la mig i soffan totalt molocken så tom sambo undrade hur det var fatt.
Hejdå skogen, tack för dessa 4 år.

Kommentarer
Postat av: vee

Men det blir ljust och luftigt! Och en ny flora på köpet. Inte så dumt alls, lovar:)

2009-08-18 @ 19:38:16
Postat av: benita

fyyyyyy fan vad trist

2009-08-18 @ 20:01:33
Postat av: ulla

Skitjobbigt!

2009-08-18 @ 20:41:06
URL: http://smyck1.blogg.se/
Postat av: Mira

Fy sjutton vad trist,snart byggs det väl höghus där oxå :(

2009-08-20 @ 14:27:07
Postat av: Anita

VET hur det känns... "min" skog som jag hade känt i fem år brann ju ner förra året... Av den delen som finns kvar har dom nu senaste veckorna avverkat det mesta, stigarna söndergrävda av skogsmaskiner... :-(

2009-08-21 @ 10:07:34
URL: http://www.pressan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0