My god, vilket bär och fruktår.

Förra året var det alldeles för lite.
Några larvätna hallon i skogen, några nedfallna äpplen på tomten som rådjuren snodde.

Nu fullkomligt exploderar det.
Vi har 11 äppelträd, de är så fulla med äpplen så det snart hänger i marken.
Jag kommer inte att orka plocka och göra mos och allt vad man kan.
Nu önskar jag att de fanns små ligister som ville "palla", men det finns det juh givetvis inte, inte då vi bor som vi bor - på vischan!
Vi har 3 plommonträd som är så fulla av plommon så lilla magen inte kommer att må bra av för mycket.

Igår gjorde jag en smulpaj på skogens hallon.
Jag brukar oftast inte äta själv, men ville smaka.
Herregud så gott det var.
Ska ut snart och plocka mer.
Pajen serverades givetvis med vaniljsås.


Här gjorde jag en blåbärssmoothie åt dottern.
Glömde kolla tungan efteråt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Har tyvärr inga bilder på dem. Min data är knäpp så jag kan inte lägga in bilder i den.Ska se om min son kan fixa bilder på kissarna.

2009-08-06 @ 21:52:44
Postat av: benita

gfott det ser ut

2009-08-06 @ 22:53:12
Postat av: Brandon Lee

Mustikkapiirakka on hyvää,ei siis mustikkapaj, vaan piirakka, tavallisesta pullataikinasta. Mitäs jos leipoisit,.voisin vaikka tulla maistamaan. XOXO.

2009-08-07 @ 13:58:19
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: A-M

Brandon:

Sen piirakkan mä muistan. Isä teki sen aina.

Ja se oli niin hyvä makunen. Toivoisiin että mä osasin receptiin, mutta en osa :-(.

2009-08-07 @ 14:10:43
Postat av: Brandon Lee

Harmi että et osaa, mitä jos tilaisit Suomalaisen keittokirjan,voisi olla mukavaa sinulle oppia sikäläista ruuanlaittoa? Tuo Janina F, yksi ex Helsingistä, älyttömän kaunis nainen,mutta täysin arvaamaton ja paha suustaan, ihan pesunkestävä rockbitch,uuh,sen pitäisi hakeutua hoitoon!

2009-08-07 @ 15:06:47
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: vee

Jolåsåatt, som vi säger i Hälsingland. Hallonpajen ser fin ut. Jag fryser ner mina och har dem i filmjölken. Surt ska det vara. Bara att smacka till med tungan, som farmor sa.

2009-08-07 @ 17:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0