Mustikkapiirakka

Är det finska namnet för blåbärspaj.

Iom bärplockning av både hallon och blåbär så skrev en av mina läsare om just den finska blåbärspajen.
Vilka minnen jag fick, jag har inte ätit den sen pappa gick bort.
Och jag som inte kan receptet ringde genast till pappas sambo.
Du gör si och så.
Antecknade allt.

Började smått med vanlig bulldeg.


Sen i med krossade blåbär, socker och potatismjöl.


Sen in i ugnen och klart.


Inte precis farsans, men den gick att äta.
Sen fick jag borsta både tänder och tunga.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Gott som 17 är det.... Kanel i mat är underbart gott!!! Jag åt blåbär idag.... Jag och Smilla satt på en stubbe ute i skogen och mumsade

2009-08-09 @ 13:43:29
Postat av: Micke

Jag vill också ha blåbärspaj! :)

2009-08-10 @ 08:41:54
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Christa

Hej!Åh tack så jätte mycket för din fina kommentar om mina tofflor. :-) Så glad jag blir. Åh Mustikkapiirakka är jätte gott. Ha en bra dag! Kram

2009-08-10 @ 08:54:37
URL: http://www.angelandroses.blogspot.com
Postat av: vee

Har varit in och tittat på din paj flera gånger. Ser gott ut. Men jag dietar.

2009-08-10 @ 16:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0