Live/at på landet.

Även fast man bor så avsides som vi gör, så händer det faktiskt saker här, ungefär 1-2 ggr om året.
Det kan vara att man får besök av folk som kört på rådjur och undrar hur man får tag på markägaren exempelvis.
Eller gamla tanter med hund som gått vilse och blir hemkörda utav oss.
Eller vilsna svampplockare.
Ibland är det större events, som cykeltävlingar som drar förbi, eller bilrally.

Man blir lika förvånad varje gång, då det annars är så stiljte vill säga.

Nyss satt jag vid datorn och såg något i högra ögonvrån. Jag tittade ut och såg en mörk bil backa utanför på vägen.
Tänkte direkt att det måste ha varit någon som var inne och vände på våran tomt.
Fortsätter titta och ser brevbäraren med sin bil backa även han.
Åhh, posten tänker jag och går ut. Ser blåljus blinka på den mörka bilen som står bakom brevbäraren.
Brevbäraren ger mig en bekymrad blick när jag travar fram till brevlådan. Jag möter blicken med förståelse.
Tar min post, stannar kvar och kollar genom posten.
 Hör fraser som,
-inga bortförklaringar.
-Jag ger dig körkortet tillbaka.
- Men tänk på att....

Vet inte vad som hände, men troligtvis fortkörning. Det är så enkelt att trampa på gasen vid den raksträcka där vi bor.
När jag väl står där så kommer jag att tänka på bloggen. Fort springer jag in för att hämta kamera. Nu ska här fotas civilar och postbil.
Postbilen hinner iväg innan jag ens hunnit fram med kameran.
Men civilarn fick jag kort på.
*Är man blogg-skadad eller är man*


Till er som bor i Sigtuna kommun, passa er för en grå Saab-combi.
Den har blåa ljus som helt plötsligt kan blinka om du trampar lite fort på gasen.
Så se till att anpassa farten, det kan det vara värt.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Var det postis som gasade för fort??

2009-08-26 @ 18:44:39
Postat av: Anonym

Ulle:

Jepp!

Skrev jag så otydligt?

2009-08-26 @ 18:48:37
Postat av: imse

SAABlars va spännande du har det....

2009-08-26 @ 18:58:19
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Brandon Lee

Hmm, vaikuttaa olevan melko hiljainen kulmakunta,herää henkiin pari kertaa vuodessa. Siviiliautolla ajavat kytät pitäisi ampua, eikö niillä ole parempaa tekemistä kuin kytätä postinkantajan perään,.kovin pateettista touhua.

Kirjoita uusi raportti kun tapahtuu jotakin repäsevää,blogi invalideetti on ihan kiva sairaus.XOXO.

2009-08-26 @ 19:02:06
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Brandon Lee

Du undrade om jag har hittat kärleken? Absolut,inlägget Midnite Queen handlar om ex, inte den nuvarande,mer kär än jag är kan man inte bli.

2009-08-26 @ 21:10:20
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Linda

Ameh.

Först vill du ha polisbilar där ute för att folk kör som dårar. Och när ni har en polisbild där ute som stoppat en fartdåre, ja då varnar du fartdårarna för polisen.

Herreminje.

2009-08-27 @ 12:30:11
URL: http://www.blogg.alltombarn.se/innandufanns

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0