Jag börjar bli gammal

Jag har badat bastu, varmt och skönt var det, och avslappnande.
Vi har en bandspelare däruppe, så man kan lyssna på radio eller cd-skivor om man vill.
Oftast så går radion på, speciellt kanalen: Vinyl 107. Gamla godingar.

Helt plötsligt fick jag för mig att lyssna på cd-skiva och gick igenom det vi hade däruppe.
Fastnade självklart vid en cd-skiva som heter Så svenskt.
Jag har lyssnat på gamla låtar från dackefejden.
- Ooa hela natten med Attack
- Sånt är livet med Anita Lindblom
- Köppäbä-visan med Bengt Pegefelt
- Gulli-gullan med Jokkmokksjocke
- Herrarna i hagen med Fredrik "och gänget"

Helt plötsligt börjar Kicki Danielsson med sin låt "Bra vibrationer".
Som det spratt i kroppen.
Som jag sjöng med.
Jag kunde varenda mening.
JAG BÖRJAR BLI GAMMAL!
Ändå så fyller jag bara 25 nästa år.....Eller?
Visst fasen gör jag det.

Kommentarer
Postat av: Limpan!!

Självklart fyller du 25.. Man är inte äldre än man gör sig ;)

Jag kan oxå hela "Bra vibrationer" om de är nån tröst ;)

2009-08-14 @ 17:47:23
Postat av: CHEVA

Mycket bra musikval nickar lugnt å sluter ögonen

2009-08-22 @ 10:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0