Jaaaa, jätteglaaaa!

Ni kanske minns ett inlägg om våra fiskar i dammen som dog.
4 stycken var de.

Som vi har ältat detta:
- gud så tragiskt
- gud så trist
Vecka ut och vecka in sen det hände.

Idag går jag ner och tittar i dammen, det är fullt med mygglarver...
.....Och någonting annat.
Tittar och tänker grodyngel.
En damm med grodyngel är juh inte sällsynt direkt.

Sen börjar jag titta supernoga.
Hämtar hink, fyller den med vatten från dammen, plockar fram håv, plockar en utav dessa rackare jag sett.
Visar sambo cch tillsammans utbrister vi:
- FAN, vad kul!!!

Våra fiskar dog men de efterlämnade yngel efter sig.
Minst 10 stycken har vi sett.
Nu börjar vi om på ny kula med våra nykomlingar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Halloj kompis!

Du, jag har tänkt att jag ju måste kuta in på ditt jobb och säga hej nästa gång jag är i Märsta, vilket kan bli om någon dag eller en vecka. Vet inte så noga, men i alla fall. Måste ju vet VAR jag ska, så var ligger den där väldoftande butiken?

2009-08-11 @ 18:33:38
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns
Postat av: A-M

Linda:

Som sagt, du har svar i din blogg.

Ser fram emot besök minsann :-)

2009-08-11 @ 22:05:46
Postat av: vee

Det låter spännande att få se om de överlever. Kanske vi kan få se yngelbilder?

2009-08-12 @ 09:38:30
Postat av: Anonym

Men f-n va kul. Är ganska svårt att få yngel på dessa fiskar också säger dom som vet. Jätte grattis =)

2009-08-18 @ 13:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0