Jag är så jävla självkritiskt...

Så jag spyr över mig själv.
Efter många år som sjukskriven så har jag äntligen kommit igång halvtid på arbete.
Jag älskar mitt arbete.
Jag älskar att ge hän och serva folk med vad de vill ha.
Jag vet att jag kan.
Men ibland så vågar jag inte.
Det bottnar nog i dåligt självförtroende efter många år hemma.

På promenad med vovvar idag så ringde min mobil.
- Hej A-M
- Men hej chefen.
-Jo, du behöver inte snitta rosor imorrn, de har de andra gjort idag.
- Men så bra, då kan jag skylta om och sälja ut lite växter. Btw, syns vi imorrn?
- Ja, jag kommer. Jag vill att du gör sorgbinderi, jag kommer och tittar.
- Meeeeen chefen, nu får du mig nervös. Btw, jag är sjuk, jag blir hemma imorrn.
- *ASG*

Har väl aldrig hört chefen skratta så mycket som idag, i telefon.
Bara för att jag skämtade att jag blir hemma pga nervositet.
Men det är det jag menar.
Jag blir sjukt nervös över när någon ska titta på det jag gör.
Jag är fruktansvärt självkritisk.
Är inte jag nöjd med något så tror jag inte heller hela världen är nöjd med det.
Där ligger min akilleshäl.

Jag vet att jag kan.
Men jag vågar inte.

Hur fan kommer man över den tröskeln?????

Kommentarer
Postat av: imse

Ta ett djup andetag och ett steg i taget.....

2009-04-15 @ 21:08:23
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, kompis!!! Pratade med mormor tidigare, sorry...

Men va skoj, sorgbinderiet kommer att gå alldeles utmärk!!! I PROMISE!!!

Du är sååå duktig och har ju känsla för färg o form.

Bossen är ju snäll oxå, så det löser sig.

Good luck, kraaaaaaaaaaaaaaaaam.

2009-04-15 @ 21:36:28
Postat av: Jack Sparrow

Det enda man kan göra är att göra sitt bästa,mer kan man inte göra,och det räcker. Man brukar ju säga att man kan vad man vill,och när man säger att man inte kan,då vill man inte.Strunta vad andra tycker och tror,lär av den Finska F-1 föraren Kimi Räikkönen. Kimi säger att det är bra om folk gillar honom,om inte,deras problem inte hans. Ang bilder i min blogg,det klart att jag har andra,men jag vill inte använda några där det är alltför lätt att känna igen mig,.capice? Ha det.

2009-04-15 @ 21:47:00
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag har lite av samma problem som dig. Jag är sällan nöjd med det jag gör, men oftast visar det sig att omgivningen har en annan tolkning av bra/dåligt.



När man står uppe i det så lägger man själv ofta märke till små detaljer som kanske inte påverkar helheten något nämnvärt. När man sedan tar ett steg tillbaks för att se vad man gjort så kan man inte fokusera på helheten utan bara ser bristerna i detaljerna.



Hur som, jag brukar inte det låta påverka mig, jag kör på ändå! :)

2009-04-16 @ 10:41:19
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Limpan!!

Du kommer fixa detta med sorgbinderiet galant....

Chefen kommer bli stolt över dig.. =) De vet du.... Du kan mer än du tror... Säger nån att de e bra ska du tro på de... Jag tror på dig!!

Kram

2009-04-16 @ 11:45:10
Postat av: A-M

Alltså, ni är juh så goa hela bunten.

Tack.

Jag slapp sorgbinderiet och ägnade mig åt skyltning med nya växter istället.

Chefen dök upp precis då jag slutade.

Hehe...

2009-04-16 @ 15:28:05
Postat av: Limpan!!

Vilken tur du hade då.........Ler

Vet du hade gjort de bra iaf vännen.......

Kram

2009-04-16 @ 16:29:06
Postat av: vee

Har du ett lärlingsjobb eller är du utbildad florist? Bilder du visat av dina arrangemang är jättefina. Man blir glad av blommor.

Självkänslan är en lömsk rackare ibland. Det gäller att lita på sin egen kapacitet och förmåga. Binderier kan ju se ut på så många sätt och skönheten av ett konstverk ligger i betraktarens ögon. Och ibland får man helt enkelt kasta hjärtat före och följa efter. Det känns ju så bra efteråt. Och övning ger färdighet (sa hon förnumstigt)

2009-04-16 @ 19:30:25
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du ska föreställa dig publiken i underkläder ;)

2009-04-17 @ 12:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0