Tidiga lördagsfunderingar.

Gick igenom H&M´s katalog för en stund sedan.
Minns hur jag blev alldeles till mig för några år sedan när dessa klädkataloger damp ner i brevlådan.
Och hur man satt och ringade in det man skulle beställa.
Inte mer, inte idag.
Men i brist på annat så kollade jag igenom katalogen.
Och vilken "flash-back" jag fick!
Kläderna i årets katalog liknar kläderna jag bar i början av åttiotalet.

Dessa kläder som morsan tvingade på mig tillsammans med 2 pippilott-tofsar kring vardera öra.
Som jag vantrivdes.
Det var antingen senapsgula polotröjor som gav en kräkskänsla.
Och på det vida gröna byxor.

Underligt hur modet kan svänga tillbaks så mycket.
Tacka vet jag mina levisjeans och en t-shirt på det.
Då är jag hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0