Ang. bensinhöjningen

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeey.

Vad kul!
Jag med min sjukersättning som arbetstränar för att komma igång.
Jag ska alltså ta första bussen som går 06.55 hemifrån, till upplands väsby, för att därifrån ta tåget mot märsta.
Jag är framme ca 07.30.
Nu ska jag sitta och "rulla tummarna" fram tills affären öppnar 09.30.
Bara 2 timmar.

Då jag arbetstränar 2 timmar så slutar jag 11.30.
Då kommunikationen inte är den bästa hem, så får jag "lulla runt" i ett par timmar, då jag räknat ut att jag är hemma 17.30 med den enda buss som går.

Jippie, vem tar hand om mitt barn så länge???
För åka bil...Det tror jag knappast jag har råd med framöver.

Har regeringen råd att höja bensinpriset så tycker jag de har råd med att utöka bussförbindelserna vi har här ute på landet.
Helt sjukt detta tycker jag.
Och nej, jag röstade inte på puckorna.
Jag röstade inte ÖHT.
Jag får inte.
Är "utlänning"

Kommentarer
Postat av: Lotta å brudarna

Jag fattar inte varför dom måste höja den så förbenat mycke. Är de som så att "mycke vill ha mer" och att någon höjdare vill öka på sin lön???? Hoppas att du antingen får fler bussar där eller att priset inte höjs. kram

2008-02-01 @ 20:30:24
Postat av: Ulle

Hur f*n ska vi ha råd att ta oss ner till civilisationen??????

2008-02-01 @ 21:36:15
URL: http://hundlya.info
Postat av: Johan

Helt sjukt...Jag jobbar i västberga,och bor i Upplands väsby...Det kostar en hel del soppa här också. Går iof hyffsat bra att åka kommunalt, men får gå upp en timme tidigare, inte så kul att gå upp 0415.

2008-02-02 @ 11:04:50
Postat av: A-M

Ulle: Ni ska ner, så är det bara.
Johan: Var i UV bor ni? För mig är UV, centrum och sen stora rondellen utanför, vid motorvägen.

2008-02-02 @ 11:23:34
Postat av: A-M

Glömde:
Och sen oxå vettekliniken där....Oj, vad de har mjölkat oss.

2008-02-02 @ 11:24:57
Postat av: Johan

Smedby,Vänster vid statoilmacken, om man kommer från rondellen.

2008-02-02 @ 16:17:17
Postat av: A-M ,Pako o Kryddan

Detta är så jäkla typiskt vår regering
slå på "fotfolket" det är ju oss s,k normalinkomstagare det drabbar
meeeeh att regeringsmedlemmar använder deras flygplan för att transportera 1 person jaaaa det ska vi gladeligen betala hmmmppppf

2008-02-03 @ 11:11:09
URL: http://retrivrarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0