Våra duniga golfbollar

Jag pratar givetvis om våra utefåglar här omkring.
De är inte ett dugg bortskämda.
Jag gillar inte ens fåglar....

En talgboll kan de få då och då.



Men så jag ljuger.
Jag älskar fåglar. Såpass att de har ett eget 2-våningshus, påfyllt med talgbollar, svål, bröd och nötter.
Och skulle maten sina så bakar jag. Alltid hittar jag på något. På marken under fågelhuset finns även en skål med vatten som byts lite då och då.


Förövrigt så är det helg - igen!
Förstår inte vart veckorna tar vägen. Snart är det väl jul, snö och kyla igen.

Kommentarer
Postat av: imse/inger

Vi matar också småfåglarna!

I år har vi skaffat hem fem 25-kilos säckar med solrosfrö, otaliga svålar av fläsk har spikats upp, även ett antal talgbollar.

Önskar bara att dom små gynnarna kunde äta skalen också....

2010-04-24 @ 09:25:13
URL: http://ingersord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0