När det blir loppis hos Lappis.

Hur fint låter inte det. Inte då!
Saken är den att jag kallas för Lappis via ett forum, då jag har lapphund. Det har gått så många år på det forumet att de jag lärt känna kallar mig för Lappis.
De kan ringa hit och sambo svarar:
- A´tjena, har du Lappis hemma.
Han är van vid detta laget.

Nu ska Lappis ha loppis. Jomenvisst.
Vi kom på att vi har så himla mycket som bara ligger.
Vi bor mitt ute på landet, såsom hälften bor när de anordnar loppis.
Varför inte tänkte vi.
Vi kör en loppis.
Vi bjuder på kaffe och något ätbart oxå.
Vi fårvällasehurdetgår.
Loppis hos Lappis!

Nu ska det tillverkas skylt och annonsblad.
Kanske kan sälja fiskyngel och färsk svamp oxå, vi får se, vi får se.

Kommentarer
Postat av: conny

hojta till när deta ska ske så kommer jag och dricker kaffe =)

2009-09-15 @ 17:24:20
Postat av: Brandon Lee

Jos sinä myyt sinun Z 28 niin saattaisin ostaa,.paljonko pyydät? XOXO.

2009-09-15 @ 19:57:40
URL: http://pirateway.blogg.se/
Postat av: A-M

Brandon:

Hehe, you wish :-)

2009-09-15 @ 22:58:26
Postat av: imse

Jag vill också komma,,,,

Rackar-Brandon med sina finska ord.....

2009-09-16 @ 07:42:40
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, jag som ÄLSKAR loppis! Och loppis hos Lappis låter ju som klotets bästa loppis. Jag vill också komma!

2009-09-16 @ 19:14:18
URL: http://blogg.alltombarn.se/innandufanns
Postat av: vee

Ja, man ska göra sig av med saker man inte använder. Jag ska sätta in en annons om gamla trillor och slädar jag inte kan ta med mig. Traktorn också.

2009-09-16 @ 21:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0