"Vitrumpa på besök"

Tänkte släppa ut hundarna och det var väl en väldans tur att jag stod i köket och kollade ut på fåglarna.
För precis nedan stod en vitrumpa och smaskade gräs
Väldigt vackra djur de där.
Tog fram kameran oxå, men den stod precis bakom ett träd.
Skitsamma, blir juh ändå inte så fina bilder genom fönster.
Och det där med djävla tur att jag såg den innan jag släppte ut hundarna är för..
...Hade jag gjort det så hade jag haft en hund mindre för någon timme.
Tänk att nallebjörnar (Chow-chow) har en sån enorm jaktinstinkt.
Hon får knäck i öronen så fort hon ser ett djur.
Precis som:
- Matte, ingen ide du ropar på mig, jag kommer sen...

Posten i lådan var lite nervöst att öppna idag.
Ni vet dendärablåaplastinlindadesaken.
Prisa skatteåterbäringen :-)

Tom min hund hade fått postpaket idag.
Det stod adresserat till Lappe (och mitt efternamn).
Eftersom Lappe inte direkt lärt sig att öppna post så fick jag hjälpa honom.
Provpåsar på torrfoder till både hund och katt från Husse.
Var hittar de adressen?
Går de in via skk och kollar vilka som bor var och skickar sedan?

Annars är det soligt väder.
Snön börjar smälta bort. Jag börjar se grus igen.
Nu ser jag framemot att snart få påbörja rensningen av mitt växthus,
samt plantering.

Kommentarer
Postat av: Stina

Rådjur går väl an, men harar..... suckar Jag har aaaaaaaaldrig fått provpåsar med posten - aaaaaldrig. sur

2009-03-25 @ 20:14:15
Postat av: Anita

....dendärablåaplastinlindadesaken har jag inte ens orkat släpa in till huset på säkert 5 år- jag kollar o skickar in på nätet så fort det är möjligt o när dendärablåaplastinlindadesaken kommer (oftast ngn vecka senare) så åker den ner i soptunnan direkt. Var väldigt angenämt att deklarera i år !! :-) Synd bara att det även finns gott om hål att stoppa alla dom pengarna i.... :-((

2009-03-26 @ 08:28:54
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Smilla

Såna paket får jag aldrig!!! Konstigt , jag måste ta ett snack med min matte!

2009-03-26 @ 12:01:15
URL: http://lapptussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0