När lugnet åter lagt sig...

Idag åkte de. Vännerna Ulle och Lelle, även Conny som kom i torsdags.
Och lugnet har infunnit sig igen i den pitoreska Kohage som vi bor i.
Känns trist, känns så himla trist.
Vi har det oftast lungt här hemma, vänner kommer på besök och det livas upp.
Men när Ulle och Lellen kommer på besök då är det "high life" från dess man vaknar tills dess man går och lägger sig.
Och skratt musklerna som legat i koma över vinterhalvåret får sig en rejäl träningsvärk.
Till Ulle och Lelle - WE LOVE YOU och saknar er redan!

Här kommer lite bilder från veckan som gått.

För att Ulle och Lelle skulle känna sig hemma i gäststugan så hade vi kopierat ut lite bilder på dem och tapetserat med.


Samma dag som de kom så dök det upp ett slalom. Här kör Ulle slalom med Smilla.
De är riktigt duktiga på det där och tävlar och har sig i agility.



Här provar Ulle med min Lappe. Han tog några pinnar iallafall.



Sen lagade Ulle mat. Oj, så gott det var.
Recept finns på:
http://kastrullis.blogg.se/index.html


Och såhär blev slutresultat, det slank ner kan jag säga.


Här sitter Ullen och borstar liten go Smilla.


Igår grillade vi, herregud så mycket mat för 6 personer.


Här är en hängmatta från Thailand som vi fått utav våran andra Lelle och hans blivande fru.
Sambo hängde upp den igår och.........den var hemsk att ligga i.
Man kände sig som en inpackad sill.
Tror jag ska odla blommor i den istället.


Här är grillkungen från igår. Maten blev riktigt god. Och jag är så glad att jag slapp grilla som jag alltid annars får göra. Tack Lelle, du är go du.


Medans Lelle grillade och hade sig så ligger karln i huset såhär.
Jag var mindre road utav utsikten.
Men, men, han hade juh jobbat. Stackars utslitna karl.
Btw, han har namnsdag idag. Grattis Fritz


Här hänger råg. Jag och Ulle var ute och "pallade" råg mitt på blanka dagen.
Dessa ska jag använda när jag nu återigen tar upp min stora hobby, arrangemang av torkade blommor.



Här är kottefamiljen.
För att vi inte skulle sakna dem så mycket så tillverkade Ulle deras familj i form av kottar idag.
De med små äppelhuvuden är Lexie och Smilla. De med bara armar är Ulle och Lelle.
Nu har vi juh dem här hela tiden så att säga. :-)


Ulle och Lelle, I MISS YOU GUYS.

Kommentarer
Postat av: Mira

Förstår att ni saknar Ulle & Lelle ni verkar ha det riktigt gott ihop.

2009-07-18 @ 21:09:24
Postat av: Anonym

Vi saknar er med..... Vet du??!! Lellen körde rätt väg ner... Men han funderade allvarligt på att sväna av mot höger när vi susade ut från Kohagen , sen tänkte han dra upp till Kimsta också..... I övrigt gick det bra...



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM... Glöm inte vattna mitt gröna hår och Smillas svans... Och ta hand om Rolf och se till att han är snäll mot Tuttan och slutar strula med Lisa!!

2009-07-19 @ 00:03:21
Postat av: Lennart

We miss you to..

all you need is love ;-) and you got ours.

2009-07-19 @ 00:05:20
Postat av: Micke

Gillar dina vovvisar, påminner mig om min Bamse som jag växte upp med. Det var en korsning mellan Collier och Lapphund. :)

2009-07-19 @ 19:44:31
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: vee

Ha, du får vila skrattmusklerna nu.

Fint med rågen!

2009-07-19 @ 21:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0