Märkliga lyktstolpar vi har i vår ägo.

De kvittrar.
Det är sant, de kvittrar.

För mer än en vecka sedan så hörde jag en massa fågelkvitter från fågelungar.
Jag ledsagade mig med hörseln till en liten "dunge" vi har vid parkeringen.
Nu lät det högre utav fågelkvitter.
Nyfiken som jag är så stoppade jag in näsan i buskaget, då jag vet att vi inte har en fågelholk där.
Jag såg ingenting.
Gav upp och satte mig en bit ifrån för att kolla om mamma och pappa fågel flög dit.

De gjorde det.
Här är liten dunge med lyktstolpe.


Här är ett kontaktuttag på stolpe.


Man kan bända på lådan och se in i en massa sladdar och dyligt.


Där, där nedanför sladdarna bor det 3 små talgoxar som blir hysterisk glada när mamma eller pappa kommer med en mask i munnen.
Jag har minsann kikat ner med ficklampa.

Och utav alla fågelholkar vi har och massa ihåliga träd, så väljer de en lyktstolpe?

Kommentarer
Postat av: Ulle

JAG HAR FÅTT VISA LEG. PÅ SYSTEMET!!!!!

2009-07-10 @ 16:57:44
Postat av: Lena & lapptussarna

Ennio tackar för grattiset!!

Vår andra "finne" Charlie blir också 7 år, fast i augusti :)

Ha de gott i kohagen ;)

2009-07-10 @ 19:47:07
URL: http://tildetilde.com/lapptussarna
Postat av: vee

Ulle ljuger! :) Sist jag visade leg på bolaget så var hon i kassan flata... Hursom, pippisarna tycker säker att det var en lysande idé att bo i lyktstolpen.

2009-07-10 @ 21:24:09
Postat av: Ulle

Tsssssss..... I dont lie!! dwet finns ett vittne.... Vittnet tyckte det var lika pinsamt som den manliga expediten när jag började göra vågen , sjunga samt dansa runt runt

2009-07-10 @ 21:38:19
Postat av: A-M

Vee:

Alltså, förstår du hur jag får det?

Ulle med bihang och hundar kommer hit på måndag, stannar i en vecka.

Hur ska jag stå ut?

Några förslag?

2009-07-10 @ 21:55:59
Postat av: benita

otroligt lägga bo där vad intressant undra varför dom valdedet stället

2009-07-11 @ 11:17:31
Postat av: vee

En hel vecka? Hur du ska stå ut? Ni kommer att få absolut skitkul. Det enda som inte orkar är väl krampande skrattmuskler...

2009-07-11 @ 13:11:13
Postat av: Mira

Ja se pippisar dom hittar på allt,men där är dom ju väl skyddade.

Kram

2009-07-12 @ 11:13:51
URL: http://jetsets.bloggagratis.se/
Postat av: Mira

Växterna vet jag inte vad dom heter men den ena kallas byskvaller och har lila buskiga blommor.lägger in en bild på vovve. Du kanske vet vad den heter :)

2009-07-12 @ 11:34:04
Postat av: imse

Ja pippibördisar behöver inget bygglov....

2009-07-13 @ 11:01:42
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0