Gps is the real shit!

Vi har goda vänner på besök i en vecka.
Från Luleå kommer de, Ulle och Lelle.
Med sig har de "brudarna", en liten finsk lapphund och en cockerspanielflicka.
Så nu har vi 4 hundar som springer fram och tillbaka här på tomten.

Men åter till gps´n.
Idag skulle vi köra dottern till Värmdö.
(Hon ska till en kompis några dagar)
Eller Lelle skulle köra, för han har gps.
Värmdö ligger långt borta från våran tomt.

Jag: Har du kollat kartan nu på Eniro så du hittar Lelle?
Lelle: Behövs inte, jag har gps!

Vi satte oss i bilen och körde iväg.
Det var Ulle och Lelle, jag och dotra Amanda.

Från E4 innan Stockholm så svänger han av mot höger.
Vart ska vi, undrar jag men förlitar mig på hans gps.
Sen börjar jag känna igen mig, vi var typ på väg till Bromma.
Och strax var vi framme på den väg vi fått i beskrivningen.

Jag: Jaha och detta är alltså Värmdö? (Ironi)
Lelle: Oj, jag skrev visst Stockholm efter adressen.

Nu skrivs vägadress med ort Värmdö.
Vi passerar Akalla och jag känner lugnet att komma ut på E4 och Essingeleden.
Här missar Lelle avfarten mot essingeleden.
Så vi fick en guidad tur mitt inne i city.
Ni vet, stadshus, slussen, finlandsbåtar.

Men slutligen så hittar vi rätt iallafall och dotra vinkas av.
Nu matas ny adress in - mot Arlanda.
E4 - nästan hela vägen.
Helt plötsligt,
Jag : Vart är du påväg Lelle?
Lelle: Ut på E4:n
Jag: Nä, du är på väg in i stan igen, där framme har du Hornstull.
Lelle: MEN VAFAN, det stod juh skyltat E4:n.

Efter mycket om och men och helvetes helvete så kom vi iallafall hem.
Just ja, under hela färden med de tokstollarna i bilen så fick jag höra:
GUL BIL (Och sen slog de på varandra), GUL BIL *PANG*, GUL BIL *PANG*
Spelade liksom ingen roll att Ulle satt och pratade med mig.
Maric, du vet den dära...GUL BIL *PANG*....grejen vi skulle göra....
Jag förstår fortfarande inte grejen med GUL BIL, och har alrig hört talas om det.

Jag kommer säkert att drömma om gula bilar och börja slåss i sömnen.
Stackars sambo!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Såg du den bistra minen han fick när han snurrade runt inne i stan och jag pratade som om jag aldrig gjort annat???????

2009-07-14 @ 18:58:52
Postat av: vee

GPS ska man inte lita helt på. Men de hittade ner från Luleå i alla fall? :) Jag har en älskare i Luleå men han heter Göran.

2009-07-15 @ 10:00:44
Postat av: benita

det var ingen säker kart läsare men roligt måste ni haft en ändå

2009-07-15 @ 10:17:23
Postat av: Manda

äh... Man blir mer trött av att vara på månen... pekar slappt på bloggjäkeln ;)

2009-07-15 @ 21:49:35
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0