Gps, del 2

Igår skulle dottern Amanda hämtas tillbaka från Värmdö till Kohagen.
Lellen var så gullig och ställde upp igen, han har juh gps :-)
Iof sig så behövde vi den inte nu då vi redan varit där.

Ulle var klok nog och stannade hemma och lekte kock istället.
Ditvägen gick fort och galant.
Lite missöden då vi skulle hämta upp Amanda på en badplats.
Men vi fann barnet och började färden hem.

Inga körningar i stan på hela resan, toppen tänkte jag.
När vi närmar oss Arlanda så säger Lellen att han måste köpa cigg.
Det kan du göra på Statoil säger jag.

Och avfarten mot flygplatsen närmar sig.
Och avfarten mot flygplatsen "swischar" förbi.

Här satt alltså Lellen i sina egna tankar.
Och ni som vet hur det ser ut med avfarter efter Arlanda, just det ja.
Nästa avfart blev då Knivsta, där tog vi av mot Norrtälje.
Fast Lellen var fast besluten att åka till Almunge.

Efter mycket om och men kommer vi slutligen hem igen.
Till en mycket längtande Ulle som verkligen undrade vart vi tagit vägen.

Att åka med Lelle är ett helt äventyr i sig.
Jag har väl aldrig skrattat så mycket i en bil som jag gör när jag åker med Lelle.

Imorrn åker de vidare till Linköping.
Måste be Ulle att hålla mig uppdaterad under resans gång för att se om de verkligen kommer fram.

Kommentarer
Postat av: Ulle

sist körde han förbi avfarten till Linköping!! Då hamnade vi nästan i Mjölby!!

2009-07-17 @ 15:12:06
Postat av: Jeanette och Dino

Haha,varför skulle Lellen egentligen åka ända till Almunge för att köpa cigg? Det finns ju´ även en mack vid Knivstaavfarten... Fniss. Jag tror nog att det var för att Lellen ville se lite mer av Uppland! Fniss... Jag önskar att jag varit med i bilen då jag tar för givet att det var underhållning på hög nivå!

2009-07-18 @ 07:37:54
URL: http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0