När jag nästan dog idag.

Vi fick långväga besök idag.
Och tänkte slå på stort när det gällde middagen.
Det blev hasselbackspotatis och fläskfile sambal plus en sallad.


När jag väl skulle intaga detta goda så börjar jag smått med salladen.
Smakade himmelskt gott. Tapetserade hela munhålan.
Sen tar jag en bit hasselbacka med fläskfile, in i munnen, tuggar och sväljer.
Här tar det stop.
Jag sväljer igen och igen, men känner att det sitter kvar i halsen/svalget.
Får hostattack och rusar in på toa.
Försöker hosta så hårt jag kan.
Men det sitter kvar.
*Får panik*
Får bilder i huvudet av ambulanser och sjukhus.
Ska jag dö nu av att ha ätit hasselbackspotatis med fläskfile?

Hostar och hostar, men fanskapet vägrar ge med sig.
Paniken stegrar.
Till slut ropar jag till sambo:
- HJÄLP MIG!

Sambo kommer till undsättning och greppar "Heimlisch-greppet" (Hur det nu stavas) om mig.
Han försöker verkligen, men jag är så panikslagen så han får inge bra grepp.
Det funkar öht inte och nu är jag så panikslagen så jag sätter in 2 fingrar i halsen.
Jag kör ner dem långt ner och hulkar.
Slutligen så kom den ut.
Den lilla jävla hasselbackspotatisen.

Jag tror inte jag kommer äta hasselbacka någe mer.
Men jag lever.
Jag överlevde.
Men det var några fruktansvärda minuter.

Kommentarer
Postat av: Micke

Usch! Inget roligt matminne att ta med sig genom livet. Tur att det gick bra. :)

2009-01-03 @ 20:10:32
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0