Sommarlängtan, fast ändå inte.

Jag är kluven.
Jag längtar så vansinnigt mycket fram till sommaren.
Sol och bad, "fläsket i bikini" (vilken tur vi ej har grannar).
Men samtidigt så längtar jag inte.
För det finns en anledning, och den anledningen heter ORM.

Vi har så vansinnigt mycket besök av orm här.
De finns överallt.
Speciellt utanför våran ytterdörr.
Det är det jag tycker är så jobbigt att behöva hålla koll på.
Inte bara för våran skull utan för de fyrbenta djurens skull oxå.

Jag har något gemensamt med mina hundar.
Vi har alla 3 blivit huggormsbitna.
Men vi lever.

I början så var jag sjysst. Jag fångade in dem och lämnade dem vid dikeskanter långt från oss.
Nu skiter jag fullständigt i det och slår ihjäl dem så fort som möjligt!







Och här tar snoken en genväg genom våran matkällare.



Finns det något jag verkligen avskyr, så är det ormar!

Kommentarer
Postat av: vee

Å fy fan! Jag har ännu större fobi för råttor. Usch.

2009-02-15 @ 14:10:34
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Micke

Trevligare besök kan man ju få! :)

2009-02-16 @ 09:42:17
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Ulle

Jag tror att det bara är Lelle som tycker om dem..... Hmmm , fast har man otur så kan man ju hitta en i sängen i gäststugan.

2009-02-17 @ 07:14:59
URL: http://hundlya.info
Postat av: Limpan

De e bra de...... Ta dö på dom.... Usch vilka hemska saker....

2009-02-17 @ 08:49:15
Postat av: Lennart

Det är FÖRBJUDET att döda ormar... FYYY LAPPIS!!!!!

ledsen i ögat

2009-02-19 @ 09:41:36
Postat av: Patrik

Vad är det för idioti jag snubblat över!? För det första är det olagligt att slå ihjäl fridlysta djur (Och VARFÖR är de fridlysta från först början? Jo, för att folk slår ihjäl dem!). För det andra kanske du ska ta reda på anledningen till varför du har mycket huggormar just vid dig. Vad lockar dit dem? Råttor och möss? Ta i så fall itu med DET problemet så tar ormarna sig därifrån själva.

2013-11-22 @ 15:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0