Havregrynsgröt och krukväxter.

Vilken rubrik.
Men kom inte på något bättre.

För någon dag sedan så fick jag ett sug efter havregrynsgröt.
Och det händer väldigt sällan, typ 2 ggr om året.
Varför, det vet jag inte.
Men det är så gott.
Och det ska givetvis ätas med en klick bregott som långsamt får smälta i mitten.


Sedan har jag besökt Plantagen för första gången iår.
Inhandlade blomman-för-dagen frön.
Gillar verkligen den växten och just den ljusblå färgen.
Sen köpte jag lite stenar och en massa annat bling-bling.

Sen kunde jag inte låta bli att köpa 2 krukväxter.
Dels denna, till Amanda.


Och sen denna rumsask.


Det var via denna krukväxt som sambo och jag träffades.
Den där dagen då jag lyckades ragga upp honom på mitt arbete i blomsterhandeln.
Han köpte denna krukväxt till sin chef som hade permanentat håret.
Han tyckte rumsasken påminde om chefens nykrulliga hår.
Själv fick vi till det att det påminde om en krullig grön pudel.
Varifrån detta kom, minns jag inte.

Hoppas jag nu inte tar död på våran nyinskaffade gröna pudel.

När vi ändå är inne på krukväxter.
Jag såg att en av mina har börjat blomma.
Vet ni vilken krukväxt?

Kommentarer
Postat av: Ulle

Havregrynsgröt ska ätas med rårörda lingon.... Mums!!

2009-02-26 @ 14:50:57
URL: http://hundlya.info
Postat av: Stina

Havregrynsgröt är blä... Det där är väl ingen rumsask... det är en sån där...eh...vad heter det nu då....hmmm.. Återkommer. s Vilket romantiskt första möte... asg Hur firar ni denna händelse? haha

2009-02-26 @ 21:58:41
Postat av: Stina

Nix, din viktigpetter, vi vanliga människor vet inte vad det är som blommar..flinar

2009-02-26 @ 22:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0