Gästinlägg á la Amanda

Hej på er alla som läser denna blogg, vilka ni nu än är!
Jag är Amanda, eller dotra som jag ofta kallas, och vilket jag egentligen inte tycker om... Hela tiden skriver hon "dotra"  i sin blogg, även fast jag tjatar och tjatar och tjatar och tjatar att hon inte ska göra det.
Jag ska byta namn till Dotra när jag blir äldre. (NOT!)

Nu ska jag ha lite ranting här! Och ni som inte vet vad ranting är, så, SYND FÖR DIG! Naah, skämta. Ranting är då man skriver vad man tycker om något. Ärligt och rakt på sak.

Let's start with min rant om min mamma! :D

Min mamma e wierd i huvudet. Hon verkar så seriös här i bloggen men så fort hon lämnar datorn så ska hon plocka fram såsslevar och dansa till YMCA! Liksom.. Halloween är redan över sweetheart!
Men hon är snäll också, faktiskt. Ibland skramlar det lite extra i plånboken om jag byter kattlådan.
Fast det händer inte så ofta, så gissa hur mycket min plånka låter nu? Öppnar man den och kikar in, blir man direkt dammig i ansiktet. Hey mamma, nu kan jag också leka Halloween!
Men allt är inte hennes fel. Med andra ord, jag gör hennes liv till ett *BLEEEP*. Tonårsdöttrar? Vanlig konversation i de flesta hem:
Fadern - Ja ,vår dotter har återigen givit vår son ett kalsongryck.
Modern - Mm, oturligt nog beter hon sig som en tonåring.

Snart blir det ändring på detta. Då är det:
Fadern - Ja, vår dotter har återigen givit vår son ett kalsongryck.
Modern - Mm, oturligt nog beter hon sig som Amanda. (Nej ursäkta mig, Dotra)
Fast jag är charmig och söt oftast. När jag skrämmer livet ur henne eller gömmer chips i soffan.

Nej nu, jag hade tänkt göra fler rantings men jag skrev nog lite för mycket. Förlåt hängivna bloggläsare om jag förstörde erat "Åh-nytt-inlägg!"-moment.
Alla andra som vill hitta mig kan lokalisera Dotra på min egen blogg.
www.dotra.denhärbloggenfinnsinte.se.

See you later, alligator! :)

Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

Yeah,enemmän Amandaa, vähemmän A-M ää,.ämmää,enemmän nuorten g-string repäisyjä,vähemmän mamelukkeja,hyvä "Amanda",häivytä vuodet näkymättömiin mutkaisen tien varjoihin,.tai suurinpiirtein sitä rataa. Vointia. XOXO.

2009-02-10 @ 21:22:15
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Limpan

Haha de va ett roligt inlägg av "Dotra" Hihi

2009-02-10 @ 22:26:30
Postat av: Micke

Amanda, en dag senare i ditt liv kommer du att få insikt och förståelse för din mammas beteende. Vad du kommer att tycka är än värre är att du kommer själv att utvecklas åt samma håll. Titta på din mamma och se dig själv. :)



Så var snäll mot din mamma så är du snäll mot dig själv. :)

2009-02-11 @ 10:31:37
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: vee

Haha, och äpplet faller inte långt från päronträdet. Det verkar vara samma fart i dig som i din mamma. Ni har nog väldigt roligt hemma hod er:)

2009-02-11 @ 12:02:11
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Stina

Sådan mor, sådan dotter....ler Du skriver jätteroligt, Amanda. Du är så välkommen att göra fler gästinlägg här. tycka Smaskigt skvaller om morsan är helt OK. flinar

2009-02-11 @ 19:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0