Ang. zigenare...Nu är jag arg.

Inte pga zigenare i sig.
Utan pga samhällets syn på zigenare.

Jag vet att det finns de som inte uppföljer lagen och snor och har sig.
Tyvärr så har juh stämpeln satt sig på alla.
På alla zigenare.

Jag håller inte med.
Jag känner och har känt en zigenarfamilj sen jag var jätteliten.
De är väldens sjysstaste människor.
Mina föräldrar sålde sin lägenhet till dem på avbetalning.
De undrade hur mina föräldrar vågade göra det.
Varför skulle vi inte göra det, bara för att ni är zigenare, ni är människor, precis som alla vi andra.

Där började en livslång vänskap mellan min familj och familjen XXXXX.
Efter att mina föräldrar gått bort så håller jag ff kontakten med familjen.
Familjen som är zigenare.
Zigenare som alla väljer att hata.
Just pga att dra alla under en och samma kam.

Ge dem en chans.
Alla är inte likadana

Kommentarer
Postat av: imse

tyvärr håller jag inte med dig när det gäller romer. Jag växte upp med det värsta drägget i min närhet och ingenting fick vara ifred, det var hemskt. Det var socialen som byggde ett litet hus åt dom, det slutade med att de brände ner det själva. Jag har efter det fått ännu mera fördomar efter att ha sett dom på färjorna här och på campingen, idag släpper vi inte in dem mera, vi har försökt men de sköter sig inte och kan inte vara bland andra gäster. Ett lysande undantag är 2 familjer från Skellefteå, de har bott 2 somrar hos oss i 2 veckors perioder och skött sig som andra människor. De började med att presentera sig som kristna romer och sa med en gång - Vi är inte som de andra när de såg hur tveksamma vi var, Vi lovar att åka på en gång om ni finner något fel på hur vi sköter oss. Det gick jättebra, de skötte sina "affärer " på andra ställen än på campingen och de grisade inte ner i kök och på toaletter som de andra gjort. Men tyvärr de kan inte rädda min syn på romer.

2009-02-05 @ 20:35:49
Postat av: Sigge Svamphund

Välkommen till verkligheten i Hälleforsnäs.

Stölder, stölder, ännu mer stölder, vandalisering, vansinnes körningar med bil osv, osv

Senast slangde de bensin från mattes bil (blev sedda och polisanmälda).

Fråga Konsumföreståndaren varför Securitas måste finnas på plats i vår lilla butik.

Vilka ligger bakom jo TVÅ familjer zigenare/romer av värsta packetsorten

2009-02-07 @ 17:05:53
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Stephanie Nilsen

Enig med deg! Jeg liker også sigøynere veldig godt, og kjenner kjempemange sigøynere. De er akkurat som alle andre, akkurat som tattare :)

2009-10-04 @ 03:08:33
URL: http://www.stephanienilsen.blogg.no
Postat av: Mirre JAG ÄR ROM

tummen upp för dejj maric <333333333333!!

jag menar vi är alla lika mket värda vi har likadan kropp,hjärna hjärta lungor osv. asså svenskar stjäl också det är PERSONLIGHETEN inte av vart man kommer ifrån som räknas det finns olika människor överallt MEN alla e vi lika mket värda!!!!

2009-12-17 @ 19:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0