Amanda

Såg att några gillade hennes gästinlägg.
Hon är rolig, riktigt rolig ibland.
Ibland när hon berättar saker så skrattar jag så jag får ont i magen.

För några veckor sedan när jag hämtade henne från skolan så kved hon när hon satte sig i bilen.
Vad har hänt, frågar jag.
Jo, det var såhär börjar Amanda berätta....
Att hon och hennes kompis brukar sitta längst bak i klassrummet.
Då har de möjligheten att "gunga" stolen mot väggen (Om ni förstår hur jag menar)
Stolen står på 2 ben mot väggen.

Nåväl, denna dag så var det så få elever så klassföreståndaren hade bett Amanda och hennes kompis att flytta fram.
Sagt och gjort så gjorde de det.
Bara det att efter en stund så glömmer Amanda det och ska luta sig med stolen mot väggen igen.
Bara det att där fanns ingen vägg längre, utan en skolbänk.

Pang sa det visst och hon slog i huvud och svanskota.
Men herregud sa jag:
- HUR GICK DET? "Orolig"

Här börjar Amanda skratta och slutar inte att skratta.
Alla i klassen hade skrattat inkl. Amanda även fast hon gjorde illa sig.
Men hela situationen hade sett så lustig ut.

På vägen hem försökte jag mig på att återskapa denna händelse i huvudet och som jag till slut skrattade.
Man ska inte skratta åt andras olycka, men Amanda bjuder på det.

************

Nu måste jag juh nästan berätta en sak som skedde när hon var en ca 5 år gammal.

Hon blev arg på mig över något jag ej minns idag.
Och juh mer jag försökte förklara, juh argare blev hon.
Och höjde rösten gjorde hon oxå.
Till slut var den där röstgränsen nådd för mig så jag röt tillbaka att:
- NU SÄNKER DU RÖSTEN!! (Upprörd var jag)

Detta som händer nu glömmer jag aldrig.
Hon blev paff över mitt tillfälligt höga röstläge och stirrar argt på mig.
Sen skriker hon fram:
- JAG HAR VÄL INGEN FJÄRRKONTROLL I HALSEN!!

Vet ni, jag glömde bort att vi precis tjafsat med varandra.
Herregud så jag skrattade.

Hon är go min dotra, jag menar Amanda.

Kommentarer
Postat av: Limpan

Haha de där om fjärrkontrollen va super.....Ler

Ska jag oxå använda om nån säger åt mig å sänka rösten........Haha

2009-02-12 @ 19:08:23
Postat av: Limpan

De om fjärrkontrollen va superkul... De ska jag oxå använda om nån säger åt mig å sänka rösten.... Haha

2009-02-12 @ 19:09:51
Postat av: Brandon Lee

Hmm,rakas naapurini luuta-hulda varmasti tarvitsisi kaukosäätimen kurkkuun, taidan ottaa yhden vanhan komerosta ja työnnän sen ämmän kurkkuun että se lakkaa jauhamisensa. Siitä levystä,ei ole tuttu, ei myöskään laulajatar,onko hän ruotsin suomalainen? Tämä sinun dotra,söpö tyttö,siinä varmasti menee monen 13-14 vuotiaan pojan sydän ja pää sekaisin,.pidä vähän silmällä Amandaa. Voikaa.XOXO.

2009-02-12 @ 19:43:12
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Brandon Lee

Du går mot mig så att det skriker om det,eh,nu fattar jag inte riktigt,vad är det exakt du går mot?

2009-02-12 @ 21:17:57
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Anita

Jag bara skrattar o ler !!! :)

2009-02-12 @ 21:55:25
URL: http://www.pressan.se
Postat av: Anita igen...

Jag skrev ju här nyss? Varför syns det inte ??

2009-02-12 @ 21:56:57
URL: http://www.pressan.se
Postat av: vee

Speak up säger folk åt mig istället. Jag är lågmäld - vill jag tro:) Du och din dotter är faktiskt ganska lika. Frågan är hur din sambo är för att väga upp det hela? Haha.

2009-02-13 @ 15:35:44
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: A-M

Vee:

Sambo är värre!

2009-02-13 @ 16:56:24
Postat av: Diana

Den var underbar! asg Var får ungar allt ifrån?

Som min lille brorson ( då 4 år ) en dag för ett år sen ungefär...han skulle promt åka med mig hem från farmor,sagt och gjort in i bilen och så kör vi iväg...vi kommer upp på stora vägen och så hör man en liten röst från baksätet -har ru ingen rockenroll i bilen? Jag skrattade gott åt "min" lille plutt, ler gissa om pappa hans försöker få grabbarna att bara lyssna på hårdrock som han & faster gör! hahahahaa

2009-02-13 @ 22:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0