Nallen är smart, riktigt smart.

Ursäkta att det återigen kommer ett inlägg om nallen.
Ska aldrig mer hända igen, kanske någongång.

Men jag fick ett tips igår om att inhandla leverpastej då hon äter så dåligt.
Glad i hågen åkte jag iväg och köpte leverpastej.
Hem, skar en bit och bakade in medecinen hon ska ha.
Btw, så är medecinen utav köttsmak, men det spelar ingen som helst roll, inte om man heter Mitzi och är av rasen chow-chow.

Jag la pastejbiten mellan hennes ben där hon låg utanför dörren.
Hon luktade på den och tittade på mig.
- Varsågod, sa jag.
Hon tittade och luktade på pastejen igen och tittade på mig.
- Varsågod, sa jag en gång till.

Sen låg pastejen 5 minuter mellan hennes framben.
Jag backade in i huset och kikade fram så hon inte skulle se mig.
Då tar hon biten, tuggar lite, spottar ut alla bitar.
Äter upp alla sönderdelade bitar tills en bit är kvar, givetvis tabletten.

Och jag som trodde jag skulle slippa tvinga i henne den, men det blev juh tvunget nu iallafall.
Inget undgår hennes näsa.
Inte ens en tablett med köttsmak inbakad i en bit leverpastej.
Och det är hela 8 dagar kvar med tabletter.

Har ni någe tips ni kan dela med er?

Kommentarer
Postat av: Micke

Det där känner man igen, hur man än bär sig åt så tuggar de i sig hela härligheten medans tabletten kommer ut genom munnen. Tyvärr brukar det sluta med en lite omildare behandling. In med tabletten i munnen, håll om nos/mun och stryck på strupen med handen tills sväljreflexen kommer. Brukar funka bra och är en mildare behandling än vad låter som. :)

2009-08-05 @ 10:52:32
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: A-M

Micke:

Det är så jag får göra.

Men jag tänkte om det fanns ett annat sätt då jag är på henne hela tiden, 3 ggr om dagen och droppar och petar i öronen.

Stackarn, hon tycker jag är skitjobbig just nu.

2009-08-05 @ 13:29:58
Postat av: vee

Min glufsar i sig mat och tabletter med god aptit. Han lägger sig snällt ner när jag ska tvätta benet. Jävla hund, tänk om han måste dö?

2009-08-05 @ 14:01:34
Postat av: Mia

Usch, låter jobbigt. Tyvärr inga bra tips att ge dig. Här brukar jag linda in tabletter i en ostskiva. Sen sväljs den liksom hela ostrullen hel.

2009-08-05 @ 19:37:46
URL: http://fjolltrollets.se
Postat av: vee

Så smart Mia! Tack för tipset. Det blev tablettrullader med skinka för min hund igår.

2009-08-06 @ 15:00:47
Postat av: Annis

Jag håller tummarna hårt för att hon ska bli helt bra i sina öron snart!!! Kramar Annis

2009-08-07 @ 22:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0