TGIF

Fast det spelar juh egentligen ingen roll för mig.
Jag ska upp och arbeta imorrn, 7 dagen på raken.
Så på söndag ska jag tillbringa hela dagen i sängen.
HA, "som jag drömmer"

Kom att tänka på en grej med tidigare inlägg, att jag arbetar halvtid.
Visst halvtid på arbetsmarknaden.
Men när jag slutar på jobbet så fortsätter jag arbeta hemma.
Och speciellt nu när dotra (Amanda var det ja) har påsklov.
Hon har haft en klasskompis här i dagarna 2 som sovit över.

Och som jag servat dem.
Det har lagats mat, det har plockats fram fyrhjuling, det har fixats med bastu.
Mellan det så är det hundarna oxå som ska ha sina promenader och sin mat.
Idag åkte klasskompis hem, ikväll kommer nästa, så helgen lär fortsätta såhär.

Men vad gör man inte för de små liven..Eh, jag menar bortskämda tonåringar!

Just nu håller jag på att baka bröd "Jesus Crist"
Jag kan verkligen inte baka bröd, men jag försöker.
Får se vad det blir av detta


Försökte mig på sötlimpa för några dagar sedan.
Det blev betongbröd som fåglarna fick.
Men jag ger mig inte.
Någon jävla gång ska jag väl lyckas???
Någon som kanske har ett bra brödrecept som man inte kan misslyckas med??

När vi ändå är inne på det ätbara.
Denna.


Den har juh funnits i hundra år.
Jag älskade den som liten.
Men blev sur varenda gång jag öppnade burken och försökte "fiska" efter mina favoriter - körsbären.
Hade man tur så hittade man 2, ibland 3.
Varför ska det vara så?
I med fler körsbär.

Nu måste jag kolla brödet.
Ha en nice helg ni läsare.

*******************************************************************

Ta mig fan.
Det blev gott.
Och ätbart.
Grahamslimpa med lingon.

Kommentarer
Postat av: Limpan!!

Se du kan om du vill=) Tro på dig själv vännen...

2009-04-17 @ 20:22:49
Postat av: imse

Hembakat är alltid det bästa och det godaste....

Heja, heja!!!!

2009-04-18 @ 12:43:43
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: vee

Ser ju ut som det brödet även jag klarar av. Bikarbonat va? Jag brukar ha dubbelt så mkt lingonsylt mot vad det står i receptet.

2009-04-18 @ 22:31:18
Postat av: A-M

Vee:

Då verkar det vara samma recept vi kör - Grahamslimpa med lingon.

2009-04-19 @ 06:31:09
Postat av: Vee

Du kan googla på Högbo-bröd och hitta receptet. Bikarbonat där med och aprikoser, solrosfrön, kornkross...skitgott! Jag brukar sällan ha alla ingredienser och pytsar i annat men gott som sagt.

2009-04-19 @ 11:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0