Jag och min enorma höjdskräck

Den har kommit med de senaste åren.
Tidigare hade jag ingen höjdskräck.
Gröna lund var skitkul, likamed flyga till varmare länder.

Men inte idag.
Idag klarar jag av att ställa mig på en stol för att nå in i frysfacket i köket.
Får nästan svindel när jag ser flygplanen flyga förbi här.
Gröna lund att bara att glömma.
Och med Grönan är lite trist.
Amanda vill juh besöka det, så jag har alltid sett till att ha någon med mig som vågar.
Sist var det Ulle och gänget.
Ulle & Amanda åkte så många läskiga saker så jag höll nästan på att svimma av bara åsynen.

Sen har Amanda börjat tjata om en utlandsresa.
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna snitsla mig ifrån det.
Får väl skylla på att det är risk för hjärtinfarkt.
Vill hon ha en levande mamma eller en begraven en "ironi".

Detta med höjdrädslan har som sagt funnits i ett antal många år.
Men för 2 år sedan så gjorde jag något jag aldrig trodde mig skulle våga.
Jag trotsade min rädsla, men säger ALDRIG mer.

Jag brukar köra lite "skattjakter" omkring på tomten där antingen gäster, eller Amanda med vänner springer omkring och letar lappar på olika ställen.
Ibland har jag bett sambo sätta lapp på skorsten.
Och där har alltså besökarna klättrat upp som ingenting.

Detta gjorde mig frustrerad.
Alla vågar.
Men inte jag.
En dag satte jag fast stegen och tog 3 kliv upp.
Fick hjärtklappning och tog samma 3 steg ner och gick in och sura.
Sen gick jag och tänkte på det där hela tiden.
Vilken "chicken" jag är.

Så en dag fixa jag det. Jag kom upp, jag kom ner och jag överlevde.
Tror ni mig inte.

Här är jag halvvägs uppe "Mycket skeptisk"


Uppe, nuddade tom skorstenen. (Gör V-tecken mot kameran)


Utsikten var hissnande hög.


Väl nere på marken så fick jag tårar i ögonen, jag hade fixat det!!!

Kommentarer
Postat av: Limpan!!

Du e grym vännen!! Du klarar mer än du tror....

KRAM på dig

2009-04-05 @ 05:51:28
Postat av: Imse

Starkt jobbat,,,,

2009-04-05 @ 10:47:37
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: vee

Haha, jag skulle aldrig fått upp lilla maken där. Han är extrem. Satt och höll sig i bildörren när vi åkte till min morbror i Stavanger (som om det skulle hjälpa). Det är jag som får springa på stegar här. Som min chef sa - jag är inte rädd för fan själv. Har bara vissa fobier.

Jag tycker du ser ut som en cool inbrottstjuv bland takpannorna:)

2009-04-05 @ 12:52:36
Postat av: Ulle

Jag har tagit helg!! Återkommer i morgon igen... Kanske tidigare om jag har lust! och när min stora dator återhämtat sig från det plötsliga dödsfall som just inträffade!! Tur att jag har en netbook!!

2009-04-05 @ 14:17:52
URL: http://kastrullis.blogg.se/
Postat av: Stina

Dutti Lappis! Du kan få komma ut på torpet och hjälpa oss lägga om taket. erbjuder vänligt Vare sig syrran eller jag klättrar frivilligt på stegar! hua Men kom du! Komsi komsi! s

2009-04-09 @ 23:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0