Detta med skrift i meningar....

Ibland så kommer jag på mig själv hur jag skriver.
Och ser hur jag kastat om några ord så det helt enkelt låter fel.
Detta har jag alltid haft lite problem med, trots en femma i svenska.

Jag är född och uppvuxen här i Sverige.
Men fram till 5 års ålder så kunde jag ingen svenska.
Så jag skyller helt enkelt mina bristande språkkunskaper i skrift på det.

Ibland måste jag även tänka efter hur jag skriver så det inte anses stötande på något vis.
Men nu gjorde det visst det för en känslig, liten bitter läsare.
Det handlar om inslaget "det blev gräddfil till akuten"

Där ville jag för er läsare tala om just ordet gräddfil.
När jag läste artikeln så trodde jag verkligen att de hade gjort ett stort tryckfel. På allvar.
Därav skrattet från mig.

Sen att det handlade om hjärtinfakt, det tänkte jag inte ens på.
Jag var så insnöad på ordet "gräddfil".
Självklart så skrattar man inte åt sjukdomar, ingen som helst sjukdom.
Men jag verkar ha blivit missförstådd.
Eller skrev jag så missvisande??

Nåväl.
Kommentaren fick mig iallafall att minnas att jag har en bror.
Inte lätt att komma ihåg då man ej har kontakt. Eller när man inte får ha kontakt!!!

Idag ska vi grilla.
Önskar er alla en trevlig valborg.

Kommentarer
Postat av: imse

Hyvää Vappua!!!!

Jag är ju så himla snabb så det är lätt hänt att det blir en punk fel eller ett mellanslag för mycket... Hav förströstan så ska jag FÖRSÖKA bättra mig.... men inte är det säkert inte....

2009-04-30 @ 15:30:54
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: imse

å du man behöver inte älska alla här i världen.... inte ens om man är släkt.....

2009-04-30 @ 15:38:41
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: Limpan!!

Jag missförstod dig ej.... Klart jag förtod att du ej skrattade åt att personen fick hjärtinfakt, .... Tyckte oxå ordet "gräddfil" lät kul... Fast jag visste vad de betydde ;)

Kram

2009-05-01 @ 01:14:23
Postat av: Stina

Jag hade då inga problem med att förstå dig. Och jag skrattade gott åt det du skrev. Har alltid tyckt att begreppet åka gräddfil blir så fel... Grädde är gott och glatt men gräddfil är surt och grinigt...fnissar

2009-05-01 @ 18:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0