April, april.....

Lurade?
Inte jag.
Inte ännu iallafall.
Men kan väl tänka att dotra, Amanda var det ja, kommer hitta på något.

Men kan berätta om en 1 april.
Detta var säkert över 10 år sedan.

Kommer hem och finner ett brev som kommit med posten.
Adressen är skriven med skrivmaskin.
Öppnar och börjar läsa.
Måste läsa om första meningen 10 gånger.

Där står något om att jag blivit utsedd bland 100-tals sökande till en modelltävling.
Och nedan följer massa klockslag om vad som sker den dagen då tävlingen är.
Det var
- Klockslag för start
- Fotojobb
-Prova badkläder
-Lunch
Etc, etc....

Undertecknat någon Eva Blablabla på Hänt Extra.

När poletten trillat ner med tanke på dagens datum, så ringde jag upp min väninna Patrizia,
som förövrigt är Amandas gudmor.
-PATRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIZIA!!!
Vad i hel....
Det enda jag fick tebaks var ett stort asg i telefon.

Tycker det var ett glimrande aprilskämt, men dessvärre gick jag inte på det.

Sen minns jag 1 april 1995.
Jag försökte inte lura folk utan var helt ärlig.
Jag berätta helt enkelt för mina vänner att jag var gravid.
Amentjena.
Det gick juh absolut inte att övertyga dem om att jag talade sanning.
Sen när magen började växa så trodde de tillslut på mig.
De trodde helt enkelt att det var ett stort aprilskämt.

Btw, gårdagens besiktning.
3 fel som måste åtgärdas.
Vi har inte ens en fungerande handboms, hehe.
Men Nisse är så gammal.
Vi väntar på bättre väder så ska volvon fixas sen kan Nisse få sin sista vila.

Kommentarer
Postat av: conny

citat Vi väntar på bättre väder så ska volvon fixas sen kan Nisse få sin sista vila. slut citat



har du börjat skriva kryptiskt =)



tro det ska va ett annat ord namn än väder där =)

2009-04-01 @ 14:52:52
Postat av: conny

har du börjat skriva kryptiskt citat Vi väntar på bättre väder så ska volvon fixas sen kan Nisse få sin sista vila. slut citat

tro det ska va ett annat ordnamn än väder där =)

2009-04-01 @ 14:55:01
Postat av: A-M

Conny:

Haha, tänkte inte så långt, men välkommen du :-)

2009-04-01 @ 15:15:20
Postat av: Ulle

Det gör man som man vill!!! Vill man ha lite mer tuggmotstånd tar man glaskyckling. Om man som Matte börjar komma upp till åren så kan det vara läge att den naturella

2009-04-01 @ 19:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0