Dagens räddningsuppdrag.

Lite fakta om paddan:

"De övervintrar på frostfritt djup, från september-oktober till april-maj. Flera paddor kan övervintra på samma ställe, ibland i sällskap av kopparödla och huggorm."

Okej, nu är vi snart inne i december och jag hittade en lite skadad, ganska stelfrusen padda på tomten (på snön).
Var kom den ifrån?

Nåväl, idag var jag hos tatueraren och bokade tid. Blir nästa vecka.
Nästa vecka är även min sista vecka som helt sjukskriven.
På måndag den 8:de börjar jag arbeta halvtid.

*******************************************

Den här lilla parveln räddade jag undan en nötskrika troligtvis.


När jag tog in han insvept i en handduk så var han stel som en pinne. Och hade blod på hövvet.
Lindade in honom och så fick han ligga och tina upp sig.
Sen fick han ett ljummet bad i handfatet en stund.
Sen knallade han på badrumsgolvet och fram till vågen där han såg ut att krypa i ide mellan väggen och vågen.
Men så kan vi juh inte ha det.
Så jag kollade ett utrymme i våran mur vi har, satte honom där och såg honom klämma sig in till ingenstans.
YES!! *Dagens räddningsuppdrag slutfört*

Kommentarer
Postat av: lennart

MY HEROOO!!!!

2008-11-27 @ 16:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0