Kvartsfinalerna i ishockey VM

Nu är jag en sån att jag följer ishockey-VM varje år.
Har en sjuk dragning till det.
Och givetvis hejjar jag på FINLAAAAAAAAND!
Som jag alltid gjort.
Kommer aldrig glömma år -95 när Finland tog sitt första VM-guld, och det över Sverige.
Jag satt i soffan med ett glas vatten och bara skrek.
Och grät utav glädje.
-95 var ett bra år. Vm-guld för Finland och ett barn för mig. Dotra föddes.

Sen har det gått sisådär för de finska lejonen.
De fixar nästan alla matcher, men när det kommer till kanadickerna, där går de bet.
Igår så förlora de givetvis :-(

Men så såg jag kvartsfinalerna nu.
Och jag chansar.

Ryssland - Schweiz.....Ryssland vinner
Usa - Finland.....Finland vinner
Norge - Kanada.....Kanada vinner
Tjeckien - Sverige....Sverige vinner

Och jag ska inte lova att käka några lökar nu om jag har fel....

Kommentarer
Postat av: Ulle

Åt du någonsin den där löken???

2008-05-13 @ 23:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0