"Blir varm inombords"

När jag sitter här och tittar ut på grönskan.
Bara på en vecka, så har det slagit ut.
Allt knoppas och blommar.
Våra körsbärsträd blommar.
Våra äppelträd blommar.
Våra plommonträd blommar.

När jag tittar på våra 6 vinbärsbuskar, så tänker jag, har jag burkar så det räcker att samla dem i?
Överallt i rabatterna så blommar det.
Redan.
Det är lite trist.
Vi är fortfarande i maj månad.
Vad ska blomma i sommar?

Har börjat odla i växthuset.
Alltid lika roligt.
I år blir det tomater, ärtor, sallad, ruccola plus lite annat.

Poolen står där den ska stå oxå.
Började fylla den med vatten igår.

För oss är det lite som:
När poolen kommer upp, då ÄR det sommar!

Kommentarer
Postat av: Ulle

http://www.youtube.com/user/tigerbeatradio

en film till..... Mat Amanda kommer senare.. den är för lång för at kunna läggas in.. Nån 10 minuters regel

2008-05-11 @ 23:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0