Den blomstertid..och skolavslutning!

Idag gick mitt lilla barn...Okej´rå, blivande tonåring ut 2/3 delar av sin skolgång.
Hon slutade sjätteklass och slutade även i den skolan hon gick i.
Nu blir det ny skola och ny klass.
Minns med både spänning och oro när man började i högstadiet.
Hennes nya skola ligger 5 minuter från mitt jobb.

Hon var även konferencier under avslutningen.
Och det klarade hon galant.
Själv stod både jag och sambon som 2 miffon och försökte både plåta och videoinspela.
Stolta som få.

Helt plötsligt glider den biologiska pappan upp oxå.
En eloge till polacken, verkligen.
Minen på dotras ansikte när hon fick se sin far där finns enbart på min näthinna.
Första orden hon slänger ur sig till far:
- Vad gör du här?


1 sekund senare var det bortglömt.
Stolta glider vi alla in i klassrummet, där det vankas diplom och fika.

Riktigt rolig dag, verkligen.
Nu är det sommarlov äntligen. För dotra då.
Och sambon har ledigt imorrn.
Själv ska jag jobba, liiiiiiite orättvist.

Här står dotra med micken i högsta hugg.


Glad fröken visar upp diplom


Pappa och dotra



Kommentarer
Postat av: Ulle

Nu har jag pratat med din doter...... HON HAR JU INTE FÅTT NÅGON TÅRTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-06-10 @ 16:23:53
Postat av: Jetset osv.. :-D

Far hennes är nog välldans stolt över sin dotter.

2008-06-22 @ 23:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0