Kom igen, ge mig "sluta-röka-tips"

Jag har läst Katrin Schulmans blogg.
Hon ska försöka sluta röka.
Och då tänkte jag inte visa mig sämre.
Gick en rask prommenad med hundarna och har bara "sluta röka" i huvudet nu.
Hur gör man?

Sist jag provade höll jag på att mörda dammsugaren, då jag tappade slangen och allt.
Då räckte sambon över en cigg till mig.

- Gumman, ta denna så mår du bättre!
Och då hade han stått ut med mitt urusla humör i hela 1 1/2 dag.
Mycket mer än så orkade han tydligen inte.

Men hur peppar man sig själv?
Är det bra att ha cigg hemma, ifall att?
Eller inga cigg hemma.

Ångrar precis att jag ens tänkt tanken.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Jag klarade det...Då klarar du det!!

2008-04-29 @ 18:49:41
Postat av: Jetset osv.. :-D

Ja det är fasiken inte lätt att bara sluta bara sådär pang på men det sägs vara det bästa sättet säger dom som vet.
En del använder plåster och/eller nikotin tuggummi osv...ja lätt är det nog fan inte.

2008-04-29 @ 23:59:56
Postat av: lennart

Men va faan du kan inte sluta med, ska jag vara ensam rökare när vi kommer ner?? du kommer antageligen införa rökförbud med... SUCKA!!!!

2008-05-02 @ 11:59:55
Postat av: Anonym

Min mamma dog av lungsjukdomen kol.
Sista året hon levde åkte hon ut och in på sjukhuset för syrgasbehandling några dagar, var hemma några dagar och så höll det på. Hon kvävdes sakta till döds. Jag tror inte du vill utsätta din dotter för vaad jag och min bror fick genomlida, för att inte tänka på mamma vad hon led. Behöver du mer motivation????

2008-05-08 @ 21:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0