När jag fick krut i baken.

Idag försökte jag storstäda på tomten.
Tog itu med grillplatsen som var så grön och invuxen så man knappt kunde gå in.
Ut med stolar på tomten, ut med bord på tomten.
Klippa, klippa, klippa alla utväxta grenar.
Svetten lackade, solen stod som högst och bara brände.

Höll på ett bra tag, men sen började det likna något. Nöjd blev jag oxå.
Nu ser det ut som en grillplats där man kan bjuda vänner inpå.
Tog itu med stolarna och rengjorde dem. Skakade av duken på bordet och satte det snyggt tillrätta igen.

Borstade av uteplatsen, in med bord och stolar.
När jag kommer med de 2 sista stolarna blev jag fundersam...
HELVETE vad getingar!
Var kommer de ifrån hann jag tänka. Sen tog de ca 5 sekunder och jag tänkte bord.
Böjde mig försiktigt ner och kollade medans ilska getingar surrar omkring mig.
Jag såg det jag inte ville se och jag var ett minne blott från grillplatsen.

Nu ska det saneras innan man vågar bjuda hit vänner på grillkväll!

Kommentarer
Postat av: Limpan

Åh fy fan.... Skulle blivit SÅÅÅÅ rädd... Hatar verkigen getingar.... Skakar

2010-06-23 @ 06:14:36
Postat av: Brandon Lee

Mitä olisi aikomus grillata,.saunamakkaraa? Toivottavasti sinulla on nyt taas asiat ja ihmiset oikeassa järjestyksessä,.polta piruuttasi juhannuskokko niin saavat Svennet ja Sveat ihmettelemisen aihetta. Pidä huolta itsestäsi ja Amandasta. xoxo.

2010-06-23 @ 13:20:36
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: imse/inger

Men bättre lite krut i baken än ett getingstick!!!

Ha en skön midsommar!

Va kul att se ett livstecken från BL....trots att han skriver bokstäverna i så konstig ordning....

2010-06-24 @ 08:04:51
URL: http://ingersord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0