Snigelfälla, i don´t get it.

Lidl har skickat reklam för kommande produkter, bla snigelfällor.



* Behållare för land och trädgård.
* Fyll med öl, sätt på locket och placera ut.

Okeeeeeej.
Vi ponerar att jag köper ett par stycken, sen åker jag till systemet och köper öl för sniglar, herregud.
Häller i, och vad händer sen?
Kryper de dit och dör?
Eller festar de som aldrig förr och jag får plocka fulla sniglar?

Förklara gärna för mig för jag förstår verkligen inte.
Själv brukar jag koka dem i vatten eller spela snigelbingo vid vägkanten med bästis.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Klart de kommer supa skallen i bitar , sen kommer de bli alkisar bosätta sig i lådorna och kräva att du ska fortsätta förse dem med öl. Du kommer bli en sån öltant med flätade kringlor runt öronen sen kommer du börja lyssna till namnet Inga!!



Sen kommer det sluta med att du kommer ha ett sånt "alkishus" ute i trädgården , men då kanske du kan få bidrag från kommunen för att du driver det.... Om du sen slänger in dem i bastun på ca 80-100 grader så kan du säga att du även bedriver vårdhem för alkissniglar och att du slänger in dem på "torken" då och då...... man skulle kunna säga att det kanske blir någon slags 2 -stegs behandling. Först fyller du dem , sen torkar du dem....



Sen kanske du skulle kunna lägga dem i glasburkar och sälja dem till dumma tyska turister och säga att det är älgskit eller nått

2009-06-19 @ 11:07:19
URL: http://kastrullis.blogg
Postat av: A-M

Ulle:

Tack för en utomordentlig roman, asg

2009-06-19 @ 12:16:35
Postat av: Manda

ASG Pappa har några blåa kulor som han strör ut på tomten, funkar finfint.. Kanske tom bättre om hamstern skulle käka såna än att krypa ner i ett ölhus och festa med sniglarna? ;) ja alltså Drullbull får ju vara ute ibland :P

2009-06-19 @ 22:56:23
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com
Postat av: vee

Ulle är galen! Här i norr har vi inga sniglar och ingen Inga...

2009-06-20 @ 03:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0