Arrangemang med torkat.

För många herrans år sen så hade jag en stor hobby.
Och det var att göra arrangemang med torkade blommor och dyligt.
Jag gav bort som presenter, och ett år så ställde tom jag, farsan och hans sambo ut på Konst och hantverksmässan, där vi sålde som smör.

Sen helt plötsligt en dag så gav jag upp min stora hobby.
Fast jag har saknat den - mycket, riktigt mycket.

Tog upp detta med torkat för chefen.
Absolut så får jag prova om det kanske säljer igen.
För intresset för torkat försvann även vid den veva jag la ner.

Idag åkte jag och el chef till partihandlarna.
Inte mycket de har kvar, men lite fanns det.
Sen hem och jag belamrade vårat köksbord och satte igång.


Ingen fara vi äter ändå i vardagsrummet.

Och den blev färdig, den första på flera år.
Som jag längtat att få pilla med oasis, klister, ståltråd.

Amanda tyckte den var fin iallafall.


Nummer 2 blev klar halvtimmen senare.
Rosorna är dock av tyg, ej torkade.


Nummer 3 tillkom mellan matlagning och dammsugning.

De gröna bladen är vinbärsblad som jag torkat 3 dagar i en burk med Blågel.

Nu får jag lägga av för idag, man kan juh inte ha roligt jämt.

Kommentarer
Postat av: Manda

Jättefina :D Du ÄR sjukt duktig!! :)

2009-07-21 @ 16:00:56
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com
Postat av: vee

Skitsnyggt! Jag brukade göra små träd och arrangemang i krukor som jag målade.

2009-07-21 @ 17:15:15
Postat av: Anonym

Håller med Manda sjukt duktig :-D

2009-07-21 @ 21:03:39
Postat av: Mia

Va fina de vart, sånt kan jag tänka mig köpa de håller ju ett bra tag

2009-07-21 @ 21:25:07
Postat av: Ulle

SNYGGT!!



Jag sa till Lelle om svampkryddan , men han kommer nog glömma bort den..... Så du får påminna honom. M ville ha mitt konronr , jag glömde lämna det.. ska jag maila det till honom eller till dig??

2009-07-22 @ 10:12:33
Postat av: Ulle

Lelle dyker upp hos er redan på Fredag tydligen , han skulle bara käka så skulle han börja rulla uppåt. Är ni hemma då???

2009-07-22 @ 10:37:33
Postat av: Brandon Lee

Hienoja värkkejä,seurasin tuolla kaupungilla kun poliisi otti kiinni yhden ukon joka oli pihistänyt kukkia hautausmaalta. Ukko selitti että kukat olivat vanhoja ja kuihtuneita,että ne olisi kuitenkin heitetty pois. Mitäs luulet,ehkä tämä ukkokin halusi tehdä kukkaryhmiä kuivatetuista? Koita pärjätä,Amanda myös.XOXO.

2009-07-22 @ 18:10:53
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Limpan!!

Kul att du tagit upp detta arrangemang med torkat igen.... Du är verkligen jätteduktig på de...

Minns hur du höll på förut... Tallangen sitter fortfarande i ser jag ;) Fortsätt du ;)

2009-07-23 @ 19:50:30
Postat av: A-M

Linda:

Tack vännen.

Så du minns, herregud det var juh åratal sedan.

2009-07-23 @ 22:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0