Operation kylskåpsrensning

Herregud säger jag bara.
Som jag skäms.
Känner mig snuskig.

Vi har haft sån dålig koll på vad vi egentligen har i vårat kylskåp.
Ibland har det varit så proppfullt så man inte ens orkat leta.
Scenario:
- Älskling, har vi ketshup?
Öppnar kylskåp
- Näää.
-Okej köp!

Idag ruttnade jag.
Och började både torka av och diska alla hyllor.
Och slängde allt skit.

Såhär såg det ut innan jag började.


Och som jag hittade en massa som gått ut.
Allt åkte i sopphinken.
Bl.a denna


Och denna


Kindas senap tog priset i ålderhet.
Gick visst ut redan 2007


Men som jag slängt massa mat.
Sen hittade jag denna oxå.


Det sägs juh att gamla filmrullar ska förvaras kallt.
Men varför har vi inte framkallat den?
För det första, vi vet inte vems den är, sambons eller min.
Såpass gammal är den.
Så jag menar, skicka in på framkallning och den innehåller...erotiska bilder??
Näe, så kul ska de inte få ha på expert eller var fan man framkallar bilder.
Väntar väl tills vi är 70 år och framkallar, då kanske man inte behöver skämmas.

Nåväl, det blev skillnad i kylskåpet, verkligen.


Nu finns det juh tom lite plats över.
Måste nästan åka och handla tror jag.

Kommentarer
Postat av: Micke

Våra Taco grejer blir alltid för gamla, konstigt?

En rensnig behövs ibland, men inte bara i kylskåpet. Camilla mormor har en riktigt bra regel. Om hon köper ett nytt plagg så skall något slängas ur garderoben så att det nya får plats, lyssande alltså! :)

2009-01-08 @ 15:52:24
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/
Postat av: conny

yterligare ett bevis på att jag är man jag ser ingen störe skilnad på bilderna av kylskåpet

är det finn fem fel som gäller =)

2009-01-08 @ 16:01:54
Postat av: A-M

Conny:

Jomenvisst, bara för dig.

Finn-fem-fel-leken.

Dock är den ena gömd.

Leta reda på Arlas mjölk!!

2009-01-08 @ 16:48:32
Postat av: vee

Vilket galet inlägg! Jag tycker om att rensa och kasta. Jag brukar gå loss på morsans kylskåp också. Hon blir glad och tacksam.

2009-01-09 @ 19:29:15
URL: http://vee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0