När vi blir oense.

Vi har en kärlek till matlagning, både jag och sambo.
Och vi brukar komma väldigt bra överens i köket när vi hjälps åt med en maträtt.
Och ni som följt bloggen så finns det bilder på maträtter lite här och var.
Kul att dela med sig liksom.

Men i söndags så gick det inte alls.
Vi kom fram till att göra egen fiskgratäng.
Har aldrig gjort det förut.

Jag fick ansvar för fisk och potatismos.
Sambo för hummersåsen.
Självklart fotade vi för inlägg i bloggen.

Det började såhär:
2 former, en med torsk och en med lax


Sen kladda jag ner min egengjorda potatismos med rå lök i.
Har ni provat? Skitgott.


Här var jag klar med mitt.
Nu var det sambons tur att enkelt hälla på såsen.

När jag såg resultatet:
- Men för i helvete! Detta kan vi inte lägga ut på bloggen!

Ja, ni ser själva.


Men jag kan trösta mig med att det var gott, det var skitgott.
Tom hundarna tyckte om det.

Kommentarer
Postat av: Micke

Funderade faktiskt på att göra fisk idag, men jag tror att ett annat projekt kommer uppta min tid så det blir en enkel pasta. Kanske blir ett recept av det. :)

2009-01-09 @ 09:30:34
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: vee

Jag hatar verkligen matlagning. Mjölk är ett fullgott livsmedel och ibland blir det ett par glas istället för middag. Jag ska nog lägga ut ett recept på det :)

2009-01-09 @ 19:31:27
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Brandon Lee

Hmm, voisin ehkä lähettää kuvia valmisruokakalasta,näyttää hyvältä mutta maistuu pahvilaatikolta. Parasta kalaruokaa olen syönyt joskus Madeiralla, ne todella osaavat ruuanlaiton kala raakaaineena, ja taatusti aina päiväntuoreesta pyynnistä. Pidä huolta itsestäsi. XOXO.

2009-01-09 @ 19:33:17
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Skalman

ASG det var det västa jag sett ha ha! Skäll på din sambo, han kan bättre än så det vet jag ha ha ha!



2009-01-10 @ 11:17:14
Postat av: Micke

Det finns nu ett recept på min blogg. :)

2009-01-10 @ 11:51:22
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/
Postat av: Stina

Rå lök i potatismos? Riven lök då? Eller kastar du ner en hel lök? Hehe...Btw, åt du upp löken efter matchen?

2009-01-11 @ 12:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0