Gråsparvar och helg.

Äntligen fredag! :-)

Jag har tidigare berättat om mina vänner gråsparvarna utanför arbetet där jag jobbar.
Att jag varje morgon när jag ska dricka första koppen kaffe på jobbet, öppnar dörren och de kommer flygandes direkt.
De vet att de ska få bröd.
Nästan som:
- Heeeej everyhopa, nu är brödtanten här!
Bäst vi flyger dit.

Vi har ett zinkfat på ett bord precis utanför dörren där vi lägger i brödsmulor.
Nu har de blivit såpass orädda att de tom flyger fram och sätter sig på kanten medans jag smular brödet över.
När jag är färdig så tar jag ett steg tillbaka och då kommer flera.

Idag hade jag med mig kamera för att försöka fota detta.
Jag som inte kan fotografera tänkte väl att de inte blir några bra bilder.
Men se på fan.
Jag är sktinöjd över de bilder jag fick och så nära.
Jag har beskärt bilderna i psp.













Det ända jag tyckte var lite synd var att blixten speglar sig i zinkfatet.

Apropå kamera på jobbet.
Det kommer jag ha ofta nu.
Varför?

http://blomstertips.blogg.se

Därför.

Ha en riktigt trevlig helg nu.

Kommentarer
Postat av: Micke

Kul att du drog igång en blomsterblogg och du har inte legat på latsidan direkt. :)

2009-01-30 @ 20:53:38
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0