Dagen efter


Denna hög har jag givetvis redan fixat.
Morgonpigg som man är.

Nästa grej var att ta itu med att väcka tonårsdotter.
Det är INTE det lättaste.
Först ringde jag dock ett samtal till dotras vän som skall komma hit i några dagar.
Fick reda på att de är här kanske vid 15.30-16.00.
Hmm...

Gick upp till dotra.
Jag:
- Psst!
Amanda:
- Mmmm.
Jag:
- Lars är här om 45 minuter.

Sen gick jag ner igen.
På 5 minuter så var hon uppe och fullt påklädd.

Gick upp igen.
Jag:
- Ska du ha frukost?
Amanda:
- Mmm
Jag:
- Är du trött?
Amanda:
- Mmm.
Jag:
- Men vilken tur att jag fick upp dig så du hinner vakna till innan Lars kommer vid ca 16.00.
Amanda:
- Mmmm
Jag:
- Hörde du vad jag sa?
Amanda:
- Nää
Jag:
- MEN VILKEN TUR ATT JAG FICK UPP DIG SÅ DU HINNER VAKNA TILL INNAN LARS KOMMER VID CA. 16.00!

Här får hon något underligt i blicken och utbrister:
- MEN ÅH, DIN JÄVLA SKITSTÖVEL!!!

Och oja, jag är en stolt skitstövel.
Fick juh upp dotra.

Kommentarer
Postat av: Micke

Det nya året är tufft! :)

Dagen kommer att tillbringas soffan.



God fortsättning!

2009-01-01 @ 14:50:19
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Ronja

va med och tävla hos mig:)

2009-01-01 @ 14:59:07
URL: http://ronjasjodin.blogg.se/
Postat av: conny

hade du vatt smart så hade du sparat disken till i morgon kväll och satt en småläning i arbete =)

2009-01-01 @ 15:45:58
Postat av: Brandon Lee

Vanha vuosi on haudattu ja uusi syntynyt,toivottavasti siitä tulee sinulle hyvä vuosi,.teitkö uudenvuoden lupauksia ja aiotko pitää lupauksesi? XOXO.

2009-01-01 @ 23:00:47
URL: http://deaddogdump.blogg.se/
Postat av: Diana

Låter som när min kära fästman väcker mig om mornarna... :) har full förståelse för dottern din -det är ju så skönt att sova! Kommer alltid att vara en tonåring då, hahaha

2009-01-04 @ 22:06:33
Postat av: Limpan!!

Vilken elak väckning du bjöd dotra på......... Inte roligt ju...Lider med henne....Ler

2009-01-07 @ 11:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0