Kurre (Ekorre)

Idag på morgonen så kom sambo och jag på tal om min fars ekorrar.
Och det är ett kärt minne för oss båda.
Att vi ens kom in på samtalet var att jag sa att min mage "kurrar" och att han sa att då tänker jag på din far.

Min far kallade ekorren för "Kurre".
Och som han matade dem.
Varenda dag.
Där i lilla fågelhuset, 1 meter från köksfönstret så trängdes ekorrarna och fåglarna om maten.
Men dessa ekorrar var envisa oxå, de kom in i huset och snodde mat.
Vi trodde först inte på det.

Men en dag när jag stått i köket och gjort klart en macka på köksbänken så lämnar jag av någon anledning köket.
När vi återkommer tillsammans in i köket, så ligger en chipspåse på golvet, ur den sticker en ekorrsvans ut.
Chockade och roade börjar vi skratta. Ut flyger Kurren med chips i munnen.
Samtidigt går jag för att hämta min macka, som jag ser lämna platsen i en annans ekorrmun snabbt ut genom balkongdörren.

Envisa små rackare de där!

Men det är kanske inte så konstigt.
Min far var en stor djurvän. Även 2 rävar lyckades han mata ifrån handen.

Och än idag har jag kvar hans nummer i mobilen.
Fast det är 4 år sedan han gick bort.
Jag kan bara inte radera det.
VARFÖR????

image8

Kolla in farsan.....Han lärde mig allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0