Matdags (bilder)

Som sagt tidigare så älskar jag matlagning.
Slänger in lite bilder på maträtter gjorda här hemma.

Beef Wellington, stekt potatis, ruccola, rödvinsås och svampsås.


Stekt kyckling med ris och currysås.


Korvstroganoff med ris


Fläskfile sambal med stekt potatis


Thailax med tagiatelle

Denna maträtt tillagade min dotter när jag fyllde år. Det var så gott!

Beef Wellington, potatismos, egetbakat bröd


Stekt strömming, potatismos, gräddfilsås


Stekt formfranska med massa gott på bla, bacon, skinka, grönsaker, vitlökssås.



Någon hungrig? :-)
Recept orkar jag inte skriva ut nu. Men finns det någon som önskar det, så gör jag det gärna.
Alla mina såser gör jag från grunden, inte pulvermos här inte.

Kommentarer
Postat av: Hmm

Inga Raggmunkar?

2011-03-10 @ 17:26:56
Postat av: Inger/IMSE

Oj så gott allt ser ut. Tur att jag är mätt annars hade jag nog dreglat ner tangentbordet....

2011-03-10 @ 17:41:11
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: Håkan

Ser mycket smarict ut

2011-03-10 @ 22:55:39
URL: http://kemimannen.wordpress.com/
Postat av: Mija

mm vad gott allt ser ut & är säkert det oxå. Vore nice att få lite recept för jag har tappat fantasin vad gäller matlagning, Kram Mija fr vovve, Denize mamma. Kram

2011-03-19 @ 00:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0