Jag är så bra. *Tablettmissbruk?*

Rubriken var lite svår att få till, till det jag ska skriva nu.
Men jag är så stolt över mig själv. Riktigt jävla stolt. Och det känns i själen.

För att göra en lång historia kort så började det med att jag fick panikångest 1999.
1999 sattes jag på tabletter. Både lyckopiller och lugnande.
1999 är en lång tid tillbaka.
Sen 1999 så har jag alltså dagligen käkat div lyckopiller och lugnande. Inte bra.

Fram till den 13 september år 2010 då jag fick ny praktikplats så slutade jag tvärt.
Och jag har lyckats på den banan, inte ett piller av de två substanserna har jag petat i mig, trots panikattacker.

Idag är det över 5 månader.
5 månader utan pillrerna som varit min vardag, som fått mig att fungera.
Men jag fungerar utan dem har jag märkt.

Jag trodde inte att jag hade den styrkan i mig, men det har jag visst.
Och jag är så stolt över mig själv - faktiskt!

Så lilla Xanor-tabletten i väskan - vi får se vem som vinner.

Kommentarer
Postat av: Limpan

Du e grym tjejen =) Stolt över dig!! <3

Kram Linda

2011-02-17 @ 20:17:20
Postat av: Brandon Lee

Hyvä tyttö,.pilleripurkista ei iloa löydy, eikä sinne voi ahdistusta piilottaa,pitää vaan uskaltaa elää ja olla oma itsensä, kyllä sinusta onnelliseen elämään tarvittava voima löytyy, olet juuri todistanut sen itsellesi. Pidä huolta itsestäsi ja Amandasta. xoxo.

2011-02-18 @ 20:01:57
URL: http://thepirateway.blogg.se/
Postat av: Henrik Sjögren

Åh så glad jag blir för din skull! Jättebra jobbet, vet att detta inte är lätt. Inget missbruk är lätt att bli kvitt. Min kompis har precis gjort det samma sedan jul och tycker fortfarande att det är ett helvete men börjar ändå känna att han klarar sig utan tabletterna. Fortsätt så! Kram

2011-02-23 @ 08:06:16
Postat av: Inger

Hejja, Kämpa på!

Har också erfarenhet av att äta piller minsann. När jag slutade med keramiken åt jag så kallade lyckopiller ( som gjorde mitt liv till ett streck) Nu äter jag smärtstillande praktiskt taget varje dag... Fy Tusan!

2011-03-02 @ 07:33:16
URL: http://ingersord.blogspot.com
Postat av: Lennart

Starkt jobbat, Bättre att bota sig själv än att stoppa i sig piller faktiskt,



Pillren botar ju inte utan "domnar" bara av känslor m.m.



Hoppas du klarar detta, Det är en Tuff period, Det vet jag men DU kommer klara det, Stå på dig..

2011-03-29 @ 01:23:16
URL: http://lennart.dogblogg.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0