"Parkering from hell"

Okej.
Jag och min gamla Nissan, även kallad Nisse, är ett radarpar.
Vi har funkat ihop under några år.
Han tar mig dit jag ska.
Aldrig varit några problem.

Förrens jag började arbeta.
Deras parkering är så "smal" så jag får ångest bara över att parkera där.
Under mina nu 20 år som jag har haft körkort så har jag aldrig krockat med en bil, men det har jag nu.
Har aldrig fått böter (ljuger lite, visst, en, men det kan knappt räknas), men det har jag nu.
Aldrig fått punktering, men det har jag nu.

Och på samma jävla plats.
På parkeringen utanför jobbet!
Den där parkeringen har något emot Nisse och mig, så känns det.

Idag då jag slutade arbeta så gick jag in på Ica och handlade.
Går sedan mot bilen.
Efter förra "påbackning på annan bil" så har jag lärt mig att titta hur det ser ut bakom bilen där den står.
Nu står en stor lastbil en liten bit ifrån, men det är nemas problemas.
Sen står färdtjänst och lassar in en dam.
Så jag sätter mig i bilen och väntar på att färdtjänst ska åka iväg.
Färdtjänst åker iväg, liksom de bilar som väntat efter.
Sen är det fritt fram.
Lastbilen står kvar dock.
Men det är inga problem, då jag definitivt kan backa bilen utan problem.

Jomentjena.
Under tiden jag väntade på att färdtjänst skulle åka så fäller lastbilsgubben ner sitt lastflak.
Tror ni jag såg det?
Tror ni jag ser ett lastbilsflak 5 cm från marken i min bakspegel?
Nä just det.
Men däcket på Nisse fick sig en kyss av kanten av den.

Mycket kan jag, tapetsera, måla, tömma utedass etc.
Men att byta däck!
Skulle helt klart klara av det.
Men jag ringde chefen och han kom till undhjälp.
*underbar chef*

Varför jag inte ringde sambo?
För han låg och sov efter en natts arbete och jag ville inte störa.

Sen var det juh en märklig grej när jag kom hem oxå.
Det visade sig att både sambo och dotra sov.
Sambo arbete som sagt, dotra hemma pga sjuka.

Jag möttes av detta.


Nog för att det har blåst idag.
Men knappast sådana vindar som kan placera en snöskyffel mitt framför dörren.
Hmmmm.....

Kommentarer
Postat av: Diana

hahaha, vi har en vän som alltid ställer diverse prylar på konstiga ställen om vi inte är hemma när han vill hälsa på... vi vet ju i och för sig vem som varit framme då... :)

2009-05-28 @ 15:00:54
Postat av: Limpan!!

Stackare.... Inte roligt för dig... Ja byta däck är inte lätt... Kan de dock men tycker de borde räcka när de byts fråm sommar till vinterdäck å tvärtom... Tur du fick hjälp iaf =)

Kul med snöskyffeln =)

2009-05-28 @ 16:13:41
Postat av: Lotta

Hej! Kul att du tittat in hos mig. Hihi, skrattar lite när jag läser om din parkeringshistoria. Låter roligt fast var säkerligen inte det just då!

Ja, nu är det full rulle. MOrsdag, student, plant och en massa begravningar.

Ha en fin dag! LOtta

2009-05-28 @ 20:37:45
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej! Kul att du tittat in hos mig. Hihi, skrattar lite när jag läser om din parkeringshistoria. Låter roligt fast var säkerligen inte det just då!

Ja, nu är det full rulle. MOrsdag, student, plant och en massa begravningar.

Ha en fin dag! LOtta

2009-05-28 @ 20:39:00
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag hade en lång lång inkörningsperiod innan jag kom på det ultimata sättet att lyssna på ljudbok. Lägger mig i sängen med min laptop och fokuserar på uppläsaren medans jag lägger spindelharpan. Det är det enda sättet för mig. Om jag sitter rätt upp och ner och lyssnar eller gör nånting annat så tappar jag fokus totalt. Tankarna springer iväg åt alla möjliga håll... så min tid med ljudbok är när jag går och lägger mig. kanon!

Prova det vettja!

går ofta att streama böcker via biblioteket. En bra uppfinning tycker jag.

Ja, vi har också mycket begravningar nu! Synd men bra för ekonomin!

2009-05-28 @ 23:10:12
URL: http://atollenrock.blogg.se/
Postat av: Ulle

det är inte vi som gjort det!!

2009-05-29 @ 13:06:36
Postat av: Manda

Du får väl parkera bilen en bit bort och gå några meter smart ;)

2009-05-29 @ 16:31:39
URL: http://maffiapudeln.blogspot.com
Postat av: vee

Jäklar så produktiv du varit! Och kalvar har du jagat också. Och hunden som jagat småpippisungar. I afton ska jag iväg och lyssna på dragspelsmusik tillsammans med kalklasset:) Ha en trevlig pingst!

2009-05-29 @ 16:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0